کشف ۲۰ تن موادمخدر در هفته گذشته/ ۴ هزار نفر دستگیر شدند

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۳۰ فروردین تا پنجم اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، ناصر اصلانی اظهار کرد: مجموع کشفیات این هفته ۲۰ هزار و ۴۹۸ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸۲۲۱کیلوگرم) حدود ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۱۶۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۲۳۳۰ کیلوگرم حشیش، ۴۷۵ کیلوگرم هروئین، ۳۵ کیلوگرم گراس، ۳۸۰ کیلوگرم شیشه و ۱۰ کیلو مرفین و ۱۰۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۴۰۰۷ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۱۳۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۸۳۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۴۱ نفر از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، ادامه داد: بیشترین حجم کشفیات با ۴۵۵۲ کیلوگرم مربوط به استان خراسان جنوبی است که معادل ۲۲ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۳۳۷۸ کیلوگرم، کرمان با ۳۱۸۵ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۰۸۵ کیلوگرم، یزد با ۱۵۴۶ کیلوگرم، تهران با ۹۸۲ کیلوگرم و فارس با ۹۳۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲ درصد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۱۴ دستگاه خودرو و ۲ قبضه سلاح توقیف شد. ۶۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی بوده است.

کد خبر 420891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.