زمینه اشتغال ۲۰۰ زن سرپرست خانوار فراهم شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، خیران و سمن‌های حوزه زنان و خانواده در این ایام برای ۲۰۰ زن سرپرست خانوار اشتعالزایی موقت شد.

شادی فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات شیوع بیماری کرونا برای اقشار مختلف به ویژه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: در این ایام در راستای حمایت و بکارگیری زنان سرپرست خانوار اقدامات موثری شد  که با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، خیران و سمن‌های حوزه زنان و خانواده برای ۲۰۰ زن سرپرست خانوار اشتعال‌زایی موقت شد.

وی در خصوص نحوه ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، در زمان شیوع کرونا، تصریح کرد: این تعداد از طریق سمن‌های فعال در حوزه زنان و خانواده و خیران در قالب کارکنان کارگاه‌های تولید ماسک و گان بهداشتی بکارگیری شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: در ۹۶ کارگاه ایجاد شده روزانه ۳۰ هزار ماسک و یک هزار گان بهداشتی توسط زنان سرپرست خانوار تولید می‌شود.

وی در خصوص دیگر حمایت‌ها از اقشار کم برخوردار، گفت: همچنین در این ایام ۱۵۰هزار خانوار از زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار از طریق خیریه‌ها و سمن‌ها کمک دریافت کردند.

فضلی با اشاره به اینکه ۲۵۰ سمن در بخش‌های آموزشی، بهداشتی و تامین و توزیع اقلام معیشتی بکارگیری شدند، اظهار کرد: با کمک دستگاه‌های حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و خیران در این مدت ۶۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار جهت معرفی برای دریافت بسته‌های معیشتی شناسایی و یک هزار ماسک هم در مناطق محروم توزیع شد.

وی با اعلام فراخوان برگزاری مسابقه‌ای با عنوان "اثرگذاری زنان در مدیریت دوران کرونا و پساکرونا" تصریح کرد: با همکاری شهرداری اصفهان فراخوان مسابقه تهیه کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع "خانواده آرام در بهار کرونایی" با همکاری شورای اسلامی شهر اصفهان و با هدف کاهش تعارضات در خانواده اعلام شد که امیدواریم علاقمندان مشارکت فعالی در این مسابقه داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در خصوص دیگر  فعالیت‌های آموزشی این اداره کل، خاطرنشان کرد: کلیپ‌های آموزشی، پادکست، متن‌های آموزشی در حوزه دیجیتال مارکتینگ تهیه شده همچنین برخی فایل‌های تهیه شده در خصوص مدیریت اضطراب و استرس، خودمراقبتی، روش‌های پیشگیری از ابتلای کرونا و شیوه مواجهه کودکان با بحران کرونا بوده که با همکاری مرکز تخصصی روانشناسان، جهاد دانشگاهی اصفهان انجام شده است.

کد خبر 420881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.