رانندگان تاکسی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: ماهیت بیمه رانندگان تاکسی، کامیون و اتوبوس و خودروهای سبک در شهرها شامل بیمه بیکاری نمی‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعیین وضعیت بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی، کاملا مرتبط با سازمان تامین اجتماعی است، البته سازمان تاکید دارد ماهیت بیمه رانندگان، تاکسی، کامیون، اتوبوس و خودروهای سبک در شهرها شامل بیمه بیکاری نمی‌شود.

وی افزود: شهرداری‌های کلانشهرها راجع به این موضوع با معاون اول رییس جمهور مکاتباتی کرده‌اند که امیدواریم با همکاری و حمایت سازمان تامین اجتماعی این مشکل برای رانندگان تاکسی رفع شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهردار اصفهان در نامه خود به معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که با توجه به تأکید ریاست جمهور مبنی بر لزوم حمایت از اقشار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا و پرداخت بیمه بیکاری به مشمولین تعریف شده در مصوبات دولت، یکی از صنوفی که بیشترین آسیب را در این بحران دیده اند، رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی شهری بوده که در قالب بیمه رانندگان از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار هستند، اما در مراجعه این افراد به سامانه تأمین اجتماعی جهت ثبت درخواست دریافت بیمه بیکاری با پیغامی مواجه می شوند که به علت پرداخت ۲۷ درصد سهم بیمه و نداشتن کارفرما پرداخت بیمه بیکاری برای آنها امکانپذیر نیست و این موضوع سبب اعتراض رانندگان به دلیل مشکلات مالی ناشی از محدودیت فعالیت آنها شده است.

وی در خصوص الزام سوارکردن سه مسافر در تاکسی‌ها و تعیین تکلیف ریالی کرایه نفر چهارم، گفت: این موضوع از طرف ستاد پیشگیری از کرونای استان به ناوگان حمل و نقل ابلاغ شده و توسط سازمان تاکسیرانی در حال بررسی است.

منوچهری گفت: برای تعیین وضعیت ریالی کرایه نفر چهارم تاکسی‌ها، طرحی توسط سازمان تاکسیرانی به عنوان یک مطالبه تهیه و به شورای شهر ارائه شده تا تعیین تکلیف نهایی آن تا روزهای آینده مشخص شود.

وی تاکید کرد: رانندگان تاکسی تا زمان تعیین تکلیف کرایه نفر چهارم به هیچ عنوان حق دریافت مبلغ اضافی از مسافران خود را ندارند تا موضوع در مسیر قانونی خود به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به توزیع ماسک و دستکش بین رانندگان تاکسی شهر، ادامه داد: کیفیت و ماهیت ماسک و دستکش توزیع شده، توسط دانشگاه علوم پزشکی تایید شده است.

وی افزود: ماسک‌های قابل شست‌ و شو، مواد ضدعفونی کننده و بروشورهای آموزشی در بین بیش از ۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر توسط سازمان تاکسیرانی توزیع شده است.

منوچهری اظهار کرد: ناوگان تاکسی پلاک زرد در شهرهای سراسر کشور مربوط به بخش خصوصی است و از نظر ماهیت کاری وظیفه ای برای شهرداری در این خصوص تعریف نشده، اما به جهت مشکلات ایجاد شده برای رانندگان این تاکسی ها و احساس مسئولیت سازمان و شهرداری برای رفع بخشی از مسائل آنها اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان بیش از ۹ هزار پلاک «ت»، بیش از ۸۵۰۰ سرویس مدرسه و ۳۵۰۰ تاکسی آژانس های محلات سرویس دهی به شهروندان را انجام می‌دهند، گفت: شهرداری و سازمان خارج از وظایف قانونی و در حد بضاعت خود برای تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش اقدام کرده است.

کد خبر 420879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    3 0
    پس این رانندگان تاکسی که وام دارن وضررزیادی متحمل شدن چه کارکنن