کاهش ۳.۳ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در سال ۹۸

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بر اساس آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در سال ۱۳۹۷ برابر ۳۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر بوده است که این تعداد در سال ۱۳۹۸ با ۳.۳ درصد کاهش به ۳۳۰ هزارو ۳۱۸ نفر رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: بررسی آمار و ارقام حوادث ترافیکی ۱۱ ماهه سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر  در این مدت در کشور در اثر  حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که این رقم در سال قبل از آن ۱۵ هزار و ۹۲۶  نفر بوده است، بنابراین در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ معادل دو دهم درصد کاهش تلفات انسانی در حوادث ترافیکی داشته است.

وی اضافه کرد: حوادث ترافیکی نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فرودرین ماه ۱۳۹۹ نشان دهنده فوت ۵۱۳ نفر از هموطنان در جاده‌های کشور است که نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸ برابر ۴۰.۶ درصد کاهش تلفات جاده‌ای در کشور داشته‌ایم و  شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش مسافرت‌های نوروزی در این زمینه نقش تاثیرگذاری داشته است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایمنی در حوزه حمل و نقل، هفتم اردیبهشت ماه را به عنوان روز ایمنی حمل و نقل تعیین کرده که این نامگذاری با هدف کاهش تلفات انسانی و خسارات مالی ناشی از حوادث ترافیکی بوده است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: هم‌افزایی اقدامات و هماهنگی برنامه دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه حمل و نقل و چاره‌اندیشی عمومی با مشارکت مردم برای کاهش شمار تلفات و صدمات ناشی از سوانح رانندگی از جمله اهداف دیگر نامگذاری این روز  بوده است.

کد خبر 420863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.