ارایه خدمات نوین حوزه شهرسازی مبتنی بر فناوری و IT به شهروندان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا این فرصت را به شهرداری داد که خدمات نوین در حوزه شهرسازی را مبتنی بر فناوری و IT در بستر سیستم الکترونیک برای شهروندان ارایه کند.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای مباحث شفاف‌سازی، استفاده از سیستم‌های IT و فناوری و همچنین نگاه نو به خدمات در حوزه شهرسازی، شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته سیستم مکانیزاسیون شهرسازی و درآمد راه‌اندازی کرده بود.

وی افزود: مناطق ۱۲ و هفت از دی‌ماه ۹۸ به مدت سه ماه به صورت پایلوت سیستم مکانیزاسیون شهرسازی و درآمد بود و با تست گیری‌های انجام شده ایرادهای آن برطرف شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا این فرصت را به شهرداری داد که بتوانیم از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرده و خدمات نوین در حوزه شهرسازی مبتنی بر فناوری و IT را در بستر سیستم الکترونیک برای شهروندان در فاز اول ۲۶ خدمت را به صورت مجازی به شهروندان برسانیم.

وی ادامه داد: در گام بعدی تلاش خواهیم کرد که در مناطق شش، هفت و ۱۲ انجام مراحل صدور پروانه تا مرحله دستور تهیه نقشه، سفت‌کاری و پایان‌کار که مراجعه کنندگان زیادی در شهرداری‌ها دارد را به صورت پایلوت آغاز و ایرادهای احتمالی را رفع کنیم و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تا پایان خردادماه با همت تمام همکاران در معاونت برنامه‌ریزی، معاونت اقتصادی، سازمان فاوا و همچنین مناطق ۱۵ گانه و ناژوان این مهم محقق شود.

حسینی‌نیا با بیان اینکه خدمات استعلام بانک و دفترخانه، کسر سهمیه ناظران و پرداخت عوارض سه درصد امور مهندسین در تمامی مناطق اجرا می‌شود، گفت: خدمات "پرونده من"، مشخصات مالکین، مشاهده نقشه، چاپ نقشه، جستجوی ملک، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی، مشاهده آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، شهرنما، بدهی عوارض نوسازی، بدهی عوارض صنفی، پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، سوابق پرداخت صنفی، دانشنامه ضوابط شهرسازی، پیشنهادات و انتقادات در تمامی مناطق اجرا می‌شود.

وی افزود: خدمات اعلام مقدار در مسیر، محاسبه‌های تراکم ساختمانی مصوب و مجاز و زیربنای ساخت در طبقات و عوارض و تراکم صدور پروانه ساختمانی و هم‌چنین اعلام هوشمند ضابطه مرحله بعد در مناطق شهرداری اجرا خواهد شد.

کد خبر 420860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.