۱۵۰ نانوایی در کاشان اخطار بهداشتی گرفتند

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: در بازرسی‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در کاشان، تاکنون ۱۵۰ نانوایی تذکر و اخطار دریافت کردند، ۱۰ متصدی نانوایی به دادگاه معرفی شدند و سه واحد نیز به علت تخلف و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها پلمب شده‌اند.

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در زمان بحران کرونا فرآیند نظارت و تغییر رفتار مردم چالش بزرگی است، اظهارکرد: این چالش نیازمند اهتمام همه اقشار و رسانه‌ها است که باید مردم را با مطالبه‌گری آشنا و نسبت به آن آگاه کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار واحد صنفی در کاشان افزود: ۱۲ هزار صنف از این میان اجازه فعالیت دارند که در روزهای نخست ۲۰ درصد در سامانه سلامت نام‌نویسی نکرده بودند، اما در زمان حاضر بیشتر اصناف شهرستان دارای کد رهگیری هستند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تصریح کرد: برخی اصناف هر چند کد رهگیری سلامت را روی شیشه مغازه نصب کرده‌اند اما اصول بهداشت کرونایی را رعایت نمی‌کنند که رفع این مسئله مستلزم گذشت زمان است، زیرا هم نیازمند مطالبات مردمی برای رعایت اصول از سوی اصناف است  از سویی دیگر تغییر رفتار اصناف نیز امری زمان‌بر است.

وی از ۷۸۹  مورد بازدید غیرمحسوس از واحدهای صنفی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۱ مورد تخلف گزارش شد که با تذکر شفاهی و توصیه‌های بسیجیان و ماموران بهداشتی ناظر طرح این تخلف‌ها به ۵۷ مورد کاهش یافته است.

دهقانی با اشاره به چهار هزار و ۶۲۰ مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در منطقه کاشان اضافه کرد: یک‌هزار و ۵۷۰ مورد اخطاریه صادر شده است، همچنین حدود ۳۰۰ واحد نانوایی در این شهرستان فعالیت دارند و ۷۰ درصد این واحدهای صنفی دارای شرایط مصوبه‌های ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا هستند و ۹۰ درصد آن‌ها به دستگاه کارتخوان مجهز شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰ نانوایی در کاشان تذکر و اخطار دریافت کرده‌اند، ۱۰ متصدی نانوایی به دادگاه معرفی شده‌اند و سه واحد نیز به علت تخلف و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها پلمب شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با اشاره به اینکه۱۰ نانوایی نیز به علت رعایت کردن پروتکل‌ها مورد تشویق قرار گرفتند، گفت: مردم می‌توانند تخلف‌های واحدهای صنفی از جمله نانوایی‌ها را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا نسبت به بررسی و پیگیری آنها اقدام شود.

کد خبر 420857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.