مراجعات اهدای خون در اصفهان به شدت کاهش یافته است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به فعالیت دوباره اتاق‌های عمل در بیمارستان‌های استان نیازمند مراجعه بیشتر مردم اصفهان برای اهدای خون هستیم.

مجید زینلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هر سال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون به شدت کاهش می‌یابد، اظهار کرد: امسال با توجه به بحران کرونا که از حدود دو ماه گذشته در کشور وجود داشته این کاهش مراجعه اهدا کنندگان محسوس‌تر بوده است.

وی افزود: باید توجه داشت که اکنون به دلیل ممنوعیت انجام اعمال جراحی در بسیاری از بیمارستان‌ها در بحران کرونا ذخیره خونی استان خوب است اما با توجه به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت مبنی بر اجازه فعالیت مجدد اتاق‌های عمل در بیمارستان‌ها، به مراجعه بیشتر مردم برای اهدای خون نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در  هیچ گروه خونی کمبود نداریم، اضافه کرد: اما باید توجه داشت که روند مراجعات تضمین کننده تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی و هموفیلی و اتاق‌های عمل نیست.

وی در خصوص فعالیت مراکز اهدای خون نیز گفت: همه مراکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان فعالیت عادی خود را دارند و تنها در مرکز اهدای خون خواجو علاوه بر شیفت صبح و بعد از ظهر شیفت شبانه از ساعت ۲۱ تا ۲۴ فعال است.

کد خبر 420850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.