تحقق عدالت اجتماعی در نتیجه هوشمندسازی شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دستیابی به عدالت اجتماعی مزیت مهم هوشمندسازی خدمات شهرداری است که این امر با قرار گرفتن شهروندان در شرایط یکسان خدمات محقق خواهد شد.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه دغدغه شورای شهر در رابطه با موضوع هوشمندسازی شهرداری اصفهان از سال گذشته آغاز شد و شورا از شهردار درخواست پیگیری این موضوع را کرده بود، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که با دو مفهوم شهر هوشمند و شهرداری هوشمند مواجه هستیم و قدم اول برای رسیدن به شهر هوشمند، ارائه خدمات شهرداری به‌صورت هوشمند است.

وی افزود: از آنجایی که خدمات شهرداری کم نیستند و از ساختمان‌سازی تا نظافت شهری و مانند آن را شامل می‌شود، با هوشمندسازی این خدمات، به بخش عمده‌ای از اهداف خود در زمینه شهر هوشمند دست خواهیم یافت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه با هوشمندسازی خدمات دنبال آن هستیم که مردم نیاز چندانی به حضور در شهرداری نداشته باشند، تصریح کرد: آلودگی هوا و ترافیک از معضلات بزرگ شهر اصفهان هستند که هوشمندسازی، علاوه بر رفع بخش قابل توجهی از این معضلات، باعث انجام سریع‌تر کارها و بسته شدن راه‌های فساد می‌شود.

وی دستیابی به عدالت اجتماعی را مزیت مهم هوشمندسازی خدمات شهرداری دانست و اضافه کرد: این امر با قرار گرفتن شهروندان در شرایط یکسان خدمات محقق خواهد شد؛ به‌طور مثال با ایجاد شفافیت و الکترونیکی شدن خدمات، میزان تخفیف‌ها برای همه یکسان می‌شود.

روشن با تاکید بر اینکه لازم بود پیش از روبه‌رو شدن با معضلات حاضر در بحران کرونا، ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری پیش‌بینی می‌شد، خاطرنشان کرد: در زمینه الکترونیکی کردن خدمات شهرداری به مردم فعالیت‌هایی که می‌شود زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که مردم نیز همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته دیدیم که با وجود آنکه امکان استفاده از خدمات الکترونیکی در برخی زمینه‌ها وجود داشت، مردم بازهم مقاومت می‌کردند؛ هرچند بدیهی است که هر تغییری در زندگی به راحتی اتفاق نمی‌افتد اما معتقدم وقتی مردم مزایای هوشمندسازی خدمات را متوجه شوند این مقاومت‌ها کاهش خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی شده تا ارباب رجوع نیاز به مراجعه به شهرداری نداشته باشد، گفت: مقرر شد تا نیمه اردیبهشت‌ماه یکی از مناطق شهرداری انتخاب شده و خدمات آن به معنای واقعی به‌صورت هوشمند ارائه شود که اگر این اتفاق رخ دهد، مهم‌ترین قدم را برای تبدیل شدن اصفهان به شهر هوشمند برداشته‌ایم.

وی اظهار کرد: لازم است تمام خدمات ارگان‌های دولتی و خصوصی به‌صورت هوشمند ارائه شود تا با این روند هم امیدوار به هوشمندسازی کامل اصفهان باشیم هم هزینه‌های شهر کاهش یابد.

کد خبر 420839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.