بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی منطقه کاشان

رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی منطقه کاشان در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

سید علیرضا مروجی در  گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در  ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار تنفسی کرونا از مراکز درمانی منطقه کاشان ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا در این منطقه تاکنون ۲۰ هزار ۸۷۰ مراجعه به تمام مرکزهای درمانی، بستری، سرپایی، تشخیصی و رادیولوژی صورت گرفته که ۲ هزار و ۴۴۲ مورد از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی تصریح کرد: نتیجه آزمایش یک هزار و ۱۰۸ نفر از بیماران مشکوک تنفسی کرونا از نظر کرونا مثبت و ۸۷۰ مورد نیز منفی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان  اضافه کرد: بیماری کرونا با انسان‌ها خواهد بود، از کره زمین رخت برنخواهد بست و با مردم زندگی خواهد کرد، اما هنر ما باید این باشد که با رفتارهای پیشگیرانه همچنان زنجیره انتقال آن را قطع کنیم تا دوباره شاهد موج برگشت آن نباشیم.

وی افزود: شمار بیماران این منطقه نسبت به جمعیت خیلی بالا بوده و این منطقه پرخطر محسوب می‌شود، اما با این وجود کرونا موجب تغییر بسیار زیادی در شیوه زندگی، تعاملات و اجتماعات مردمی شده است.

مروجی با اشاره به هفته سلامت و شعار اخرین روز این هفته با عنوان «هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا»، خاطرنشان کرد: باید از زحمات اصحاب رسانه تقدیر کرد.

کد خبر 420830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.