کدام کشورها در مهار ویروس کرونا موفق بوده‌اند؟

تاکنون افراد زیادی در سراسر دنیا به ویروس خطرناک کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند؛ به همین دلیل کشورهای مختلف، به منظور کاهش شیوع این بیماری تدابیری اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون دو میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۷۶ نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۹۷ هزار و ۸۵۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؛ بنابراین کشورهای مختلف به منظور کاهش شیوع این بیماری خطرناک، اقدامات موثری را به کار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد بعضی از آن‌ها بسیار موثر واقع شده است. تاکنون کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ترکیه و ایران، بیشترین افراد مبتلا به این بیماری را داشته اند. این در حالی است که آمار بیماران کرونایی در کشورهایی مانند ویتنام، ونزوئلا، لبنان و قرقیزستان به نسبت کمتر بوده است، در ادامه به بررسی تدابیر اتخاذ شده توسط این کشورها برای مقابله با ویروس کووید -۱۹ می‌پردازیم:

کروناویروس و الگوی کم‌هزینه ویتنام

بر اساس اخبار منتشر شده، با شیوع ویروس کووید -۱۹، نحوه برخورد کشور ویتنام به عنوان الگوی موفقیت آمیز و کم‌هزینه مورد تمجید سایر کشورها قرار گرفته است. استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی، ارائه اطلاعات نادرست درباره وضعیت سلامتی یا نقض مقررات قرنطینه از جمله اقداماتی است که در کشور ویتنام به جرایم سنگین یا حتی محاکمه کیفری منجر می‌شود. علاوه بر ردگیری دقیق تماس‌های افراد آلوده به کرونا، تدابیر مقامات ویتنام شامل قرنطینه‌های اجباری و به خدمت گرفتن اجباری دانشجویان پزشکی، پزشکان و پرستاران بازنشسته برای پیوستن به کمپین مبارزه با کرونا بوده است.

حفظ قرنطینه در ونزوئلا برای مهار کرونا ویروس

با وجود اینکه کشور ونزوئلا با کمبود شدید مواد غذایی و دارو رو به رو بوده، اما در مهار ویروس کرونا با موفقیت عمل کرده و تدابیر موثری را در این راستا اجرا کرده است. به نظر می‌رسد طرح تست کرونای گسترده از افراد، کنترل شدید مرزها و نظارت جدی بر محدودیت‌های اجتماعی در ونزوئلا موثر بوده و مانع شیوع گسترده این ویروس شده است. مقامات این کشور نیز بر حفظ قرنطینه جمعی در سراسر ونزوئلا برای مهار ویروس کرونا تاکید داشته‌اند. بر اساس آمار اعلام شده، میزان بهبود افراد مبتلا به کرونا در این کشور یکی از بالاترین آمارها در آمریکای لاتین است.

کرونا ویروس و معافیت پرداخت مالیات در لبنان

دولت لبنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید -۱۹، از مردم درخواست کرده است علاوه بر رعایت اقدامات احتیاطی و دستورالعمل‌های پزشکی و بهداشتی، تا حد امکان در منزل بمانند. این دولت تصمیم گرفت به دلیل انتشار ویروس کرونا مردم را به مدت ۶ ماه از پرداخت مالیات ارزش افزوده به ادارات کل، نهادهای دولتی و شهرداری‌ها معاف کند. علاوه بر این، حزب الله نیز بیش از ۲۴ هزار پزشک، پرستار و داوطلب را برای کمک به دولت لبنان و وزارت بهداشت این کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا آماده کرده است.

کرونا و دورکاری نهادهای دولتی در قرقیزستان

اقدامات دولت قرقیزستان برای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا شامل منع تردد شهروندان، وسایل نقلیه عمومی و خصوصی بین شهری، لغو کلیه رفت و آمدهای ریلی و پروازهای بین المللی می‌شود. کلیه بازارها، مراکز تجاری، رستوران‌ها، مراکز تفریحی، موزه‌ها، تالارها، کتابخانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و کودکستان‌ها نیز در این کشور تعطیل شده و نهادهای دولتی به جز واحدهای اضطراریبه صورت دورکاری به کار خود ادامه می‌دهند. واحدهای بخش خصوصی نیز به دستور دولت تعطیل شده‌اند. علاوه بر این، افرادی که از سفر به کشورهای دیگر برمی‌گردند، تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته، وضعیت سلامت آن‌ها هر چند روز یک بار بررسی و از آن‌ها آزمایش گرفته می‌شود.

کد خبر 420823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.