۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
همه چیز درباره سریال "سرباز"

مجموعه "سرباز" سریال ویژه شبکه سوم سیما برای ایام ماه رمضان است،‌ ایامی که مردم همراهی بیشتری با تلویزیون دارند و باید دید که این مجموعه تا چه مقدار مخاطبان را راضی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماه رمضان یک زمان طلایی برای برنامه های تلویزیونی است، در این ماه به دلیل همراهی بیشتر مردم با رسانه ملی، شبکه های مختلف سیما برای جذب بیشتر مخاطب، دست به تهیه و تولید برنامه های مختلف می زنند. حالا دیگر سریال های مناسبتی، جزو لاینفک این ماه بشمار می رود و تهیه کنندگان برای به دست آوردن این فرصت مغتنم، با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

تا چند سال پیش مضامین سریال های مناسبتی این ماه، حتما مرتبط با ماه رمضان بود و به نمایش سفره های افطار یا سحری ختم می شد، اما این رسم هم به مرور زمان برچیده شد و دیگر سریال های مناسبتی این ماه، چندان حال و هوای ماه رمضان را نداشت. امسال نیز به رسم سال های گذشته، رسانه ملی در حال تدارک و تهیه و ساخت سریال های مناسبتی ماه رمضان برای شبکه های مختلف بود که کرونا و شیوع آن همه معادلات را بر هم زد. سریال "نون.خ" که برای پخش از شبک اول سیما آماده می شد، با جدی شدن شیوع کرونا فیلمبرداری خود را متوقف کرد و جای خود را به مجموعه زیرخاکی داد تا تنها در ۱۵ قسمت و پیش از شروع این ماه روانه آنتن شود.

شبکه سه نیز، در حال آماده سازی سریال "می جان" به کارگردانی مرجان اشرفی زاده بود که با شیوع این بیماری، فیلمبرداری را متوقف کرد تا مجموعه ۵۰ قسمتی "سرباز"، به کارگردانی هادی مقدم دوست، جایگزین آن شود.

آنچه باید از سرباز بدانید

مجموعه سرباز روایتگر زندگی سرباز وظیفه ای به نام "یحیی"، همسرش "یلدا" و رفقای هم خدمتی اش است و در خلاصه داستان آن آمده است: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع ... . 

آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، کورش تهامی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی ظاهر، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستصبری و دریا بخشنده از بازیگران این مجموعه هستند.

سرباز محصول مشترک گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و ستاد کل نیروهای مسلح است و در شهرهای مختلفی همچون تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و در کشور عراق در شهرهای کربلا و نجف تصویربرداری شده است.

ناصر طهماسب، دوبلور نام آشنای کشورمان که علاوه بر گویندگی نقش های اول، در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ فعالیت داشته، در این سریال به عنوان راوی عاشقانه حماسی هادی مقدم دوست حضور دارد.

محمد معتمدی، خواننده مطرح کشورمان نیز تیتراژ پایانی این سریال را خوانده است. معتمدی از سال ۱۳۸۸ تا کنون آلبوم های مختلفی را راهی بازار کرده و آخرین آلبوم او با عنوان "حالا که می روی"، از محبوب ترین آثار کارنامه این هنرمند است.

آنچه از سرباز نمی دانید

هادی مقدم دوست را اغلب در کنار حمید نعمت الله به عنوان یک زوج هنری شناخته ایم. او در اکثر ساخته های نعمت الله به عنوان نویسنده با او همکاری داشته است، از مجموعه بیادماندنی و ماندگار وضعیت سفید گرفته تا فیلم های سینمایی همچون شعله ور، هیهات، آرایش غلیظ و بی پولی. در فیلم سینمایی سر به مهر، به کارگردانی هادی مقدم دوست نیز، نعمت الله به عنوان نویسنده در کنار او بود. 

در خبرهای اولیه سرباز، نام حمید نعمت الله به عنوان نویسنده در کنار مقدم دوست دیده می شد و شنیده ها حاکی است که او در پیش تولید و انتخاب عوامل و بازیگران و حتی مدتی نیز سر صحنه فیلمبرداری حضور داشته است. این در حالی است که در تیتراژ این سریال، نام نعمت الله حتی به عنوان نویسنده نیز در کنار مقدم دوست دیده نمی شود.

مقدم دوست در این مجموعه برای اولین بار از جواد خواجوی، اینفلوئنسر مطرح اینستاگرام، با عنوان بازیگر استفاده کرد تا پایش در آثار دیگر نیز به جلوی دوربین باز شود.

تصویربرداری سرباز چیزی حدود ۱۹ ماه طول کشید اما پس از گذشت یک سال، مدتی به دلیل کمبود بودجه و مشکلات مالی متوقف شد. 

سال گذشته با توجه به وقوع سیل در شهرهای مختلف ایران، فیلمنامه سرباز دچار تغییراتی شد و به منظور همدردی با مردم و در جهت به روز شدن هرچه بیشتر قصه، سکانس های مربوط به مناطق زلزله زده این فیلمنامه به مناطق سیل زده تغییر پیدا کرد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا سرباز می تواند خاطره خوش وضعیت سفید را بار دیگر تکرار کند؟

کد خبر 420799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 109
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • آهو IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    48 8
    از محتوای سریال وبازیگرانش وراوی سریال اصلا خوشم نیومد.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    44 10
    با سلام .جای بسی تعجب دارد ، یک فیلم بسیار خسته کننده بخصوص شخصیت یلدا ...آنهم برای شبهای به این زیبایی !!!!!!!!!!!!
    • کیوان IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      16 9
      موافقم
    • .. IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      8 2
      باسلام.توروخدا چرا دیگه این سریال رو تمومش نمیکنین؟آدم وقتی نگاش میکنه افسردگی سرتا پاش رو میگیره...نه ربطی به ماه رمضون داشت حتی برای روزای عادی هم به درد نخوره،حیف از شبهای ماه رمضون با این سریال گذروندیم...وقتی سریالی گذاشتین که ربطی به ماه رمضون نداشت ،حداقل یه چیز به درد بخور وقابل تحمل میذاشتین،الانم دیگه پخشش رو تموم کنین سنگین ترین.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    43 12
    سلام ...جدا" چه فکری کردید که این فیلم را بعنوان اولین فیلم هر شب ماه مبارک (دقیقا" زمان افطار )در نظر گرفتید .اصلا" اصلا" اصلا" زیبا ، آموزنده و مفید و..............نیست . شرمنده .کاش زودتر کات میکردید و بجای آن فیلم بهتری ارائه میدادید . ممنون
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      6 5
      کاملا موافقم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    38 11
    خواهشا" از وضعیت سفید حرف نزدید .فیلم به اون زیبایی که فوق العاده بود ولی این فیلم !!!!!!!!! کاش بجای سرباز مجددا" وضعیت سفید را پخش میکردید !!!!!!!!!
  • مهدی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    29 11
    سلام الان هم به موقع هست به جای این سریال مجموعه متهم گریخت رابذارید یا ترش و شیرین
  • آرش IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    32 7
    سلام خیلی دید سطحی و احمقانه به اشخاص و روابط اجتماعی مردم دارد.در حد روابط کودکانه هم نیست
    • امیر حسین IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      16 6
      متاسفانه سینمای ایران بجای اینکه پیشرفت کنه، با این دست سریالها سقوط میکنه که هیچ کجای دنیا و حتی خود ماهم قبولش نداریم. حالا هی اصغر فرهادی اسکار بگیره و برا ایران زحمت بکشه که هادی مقدم دوست هایی گند بزنند بهش. چرت ترین سریال این چند سال...
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 6
      بدترین سریالی که تاحال دیده ام متاسفم برای کار گردان و یحیی و یلدا با این بازی بچگانه شون
  • RO ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    28 5
    سلام اصلا جالب نیست که یه دکترانقدر تاقچه بالای زنش که نه نامزدش رو آنقدر تحمل کنه
  • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    21 10
    سلام. به قول دوستان .خیلی بی کیفیت و خسته کننده هست این سریال. ما فقط قسمت اولش رو نگاه کردیم. و حساب کار دستمون اومد.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    28 9
    افتضاح
  • ف ه IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    25 6
    واقعا افتضاح
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      21 3
      سریال بسیار خسته کننده با بازیگران سرد وخسته کننده حیف ماه عزیز این سریال رو ببینیم عوض شه خوبه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    54 8
    سریال خوبه ولی شخصیت یلدا خسته کنندست ولی انگار بعدا از سربازی رفتن شهاب و یحیی سریال جذاب تر بشه
  • امین IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    23 6
    واقعا سریال مسخره ای که نمیدونم چی فکر کردن این سریال رو ساختن روی مغز آدم مانور میده
  • حمیدرضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    21 7
    1واااای اصلا افتضاحتر از این نمیشد.اصلا انتظار سریال به این بدی نداشتم.
  • حسین IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    16 2
    با سلام واقعا نظر دوستان الحق و الانصاف درسته این سریال خسته کننده و بی محتواست و با بودن هزاران مشکل سر راه زوجین جوان فقط به موضوع مسکن آنهم به صورت ملکی توجه داره آموزنده نیست که هیچ بد آموزی داره
  • A.M IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    34 4
    مشکلات‌اقتصادی دارم‌نه مشکل‌ سربازی روز به ‌روز گرانی‌می‌شود خبر داری قیمت‌ مسکن؟‌
  • حمیدرضا IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    22 5
    فیلم بی سر و ته نه موضوع داره نه محتوا کسل کننده بنظرمن شبکه ۳ باید از مردم عذرخواهی کنه چون پول بیت المال رو هدر داده.
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      20 2
      از آرش مجیدی تعجب میکنم با اون سابقه خوب بازیگریش تو یه همچین اثری حیف واقعا حیف
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    18 3
    افتضاححححححححححه ، زندگی یه آدم معمولی به چه درد آدم میخوره هیچ اتفاقی نمیفتد نمیدونن چه سریالی بسازن یه چیزی الکی میسازن که مردم رو سرگرم کنن حالم از این سریال به هم میخوره
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    13 5
    باسلام و خسته نباشید محتوای فیلم خیلی خسته کننده است صدای راوی اصلاجالب نیست
  • Dana IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    20 2
    واقعا حیف وقت که سر این سریال حروم بشه از نقش یلدا متنفرررررم اگه من که خودم یه خانوم هستم یه شخصیت این مدلی به تورم می خورد همون روز اول از شررررش راحت میشدم یعنی واقعا غیر قاااابل تحمل ..من از هر کی این سریال و دیده متوجه شدم هیچ کس از این سریال خوشش نمیاد ..لطفا به جای ساخت این چنین سریالهایی وقت و هزینه رو صرف ساخت سریالهای پر محتوی و قشنگ تری کنید الحمدالله روز به روز خانومها و اقایون ما این مدلی دارن میشن شما دیگه زحمت آموزس بیشتر رو نکشید..
  • بهرام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    13 3
    حیف بودجه که صرف این شد
  • مریم IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    17 0
    مرد به این بی عرضگی نوبره والله، تو قرن 21 ی همچین شخصیتی در لباس پزشک محاله
  • علی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 0
    سابقه نداشته ماه رمضان اینم اولین فیلم درشبکه سه چنین فیلم بی محتوی و خسته کننده ی بذاره واقعامتاسفم به نظرم کاسه کوزه شون رو زودتر جمع کنند همون سریالهای تکراری سالهای قبل رو بذارن بهتره. حتی به اینم فکر نکردند که اومدیم یه آدم بی سواد اقلا بخواد فیلم شما را ببینه با این پیامک هایی که مثلا خلاقیت جدیدشان تو این فیلم هست و دائم رد و بدل میشه والله اونم منصرف میشه که ببینه
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 6
    متاسفانه سریال های طنز تلویزیونی در سالهای قبل فهم و درک مخاطب رو نشونه رفته و ازشون تحلیل و روایت و تفکر رو گرفته و بجاش تا دلت بخواد چاشنی طنز اضافه کرده ! مردم باید بدونن هر سریالی رو باید در حد خودش باهاش روبرو بشی! همیشه خندیدن ملاک یه سریال خوب نیست ! باید سریال مردم رو بزرگ کنه ! نه اینکه مردم سریال رو بزرگ کنن؛
  • و.خ IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    17 2
    صداوسیمااگربجای اینجورفیلمهاپولش رابرای آزادی زندانیان نیازمنداستفاده می کردوزمان پخش راکاهش بده مردم راضی ترمی شه
    • AE ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      6 0
      وقت مردم و سر اعطاز با این سریال مزخرف گرفتید و پول مردم و هدر دادید. نه محتوا نه بازیگر درست انتخاب شده اصلا بدرد هیچی نمیخوره این سریال .واقعا متاسفم .
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    11 0
    چرت است
  • مهدیس IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    11 0
    سلاااام واقعااا فیلم مزخرفت تر ازاین نمیشهه حال ادم گرفته میشه از بس سناریو احمقااانست
  • وحید AE ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 2
    واقعا ازشبکه سه بعید بود خیلی افتضاح هستش بنظرم یک سریال تکراری خیلی بهتر از این بود
  • مریم سلامی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    8 1
    فیلم سرباز بسیار ضعیف است حیف وقت ..چه تصوری کردن این فیلم را در این شب ها پخش کردند حیف بودجه بیت المال ..بازگیر آرش مجیدی رزومه شو با این فیلم خراب کرد
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    14 0
    سریال بسیارمضخرفی هست والله زمان جنگ بچه های ۱۴ساله ازاینابیشتردل جرئت داشتن یه مشت مردخل وچل ترسودورهم جمع شدن یه زن عقده ای هم برای ایناتعیین تکلیف میکنه من که به شخصه راضی نیستم ازسهم بیت المال بخوادخرج کاربه این بی محتوایی بشه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    8 11
    سلام.تشکر از شما،سریال رو به خاطر راوی دوست دارم،به نظرم این تیپ از سریالها هنوز جا نیفتاده،وگرنه همه چی خوبه شخصیت یلدا رو دوست ندارم.ولی عبدالرزاقی خوب بازی کرده.
  • ملینا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    14 0
    به همه گروههای اجتماع توهین می کنه
  • سید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    13 0
    واقعا سریال بیهوده ست ،چرا پول بیت المال رو حروم میکنید؟
  • ب IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 18
    ما مردم ایران متاسفانه فقط وفقط از سریالهای سرگرم کننده و طنز مثل متهم گریخت و ...خوشمان میاید نمیگویم سرگرمی بد است ومثلا فیلم متهم گریخت بد است اتفاقا فیلمی بسیار جذاب آموزنده وطنز است مخصوصا با حضور سعید آقاخانی ولی زندگی فقط یک جنبه ندارد حالا که یک سریال برای اولین بار با محتوای خیلی بالا با شناساندن جنبه های ریز روانشناسی و خودشناسی که شناخت این رفتارهای ما با دیگران و محیط که لازمه تکامل و تصمیم گیری درست و بهتر زندگی کردن هست را به نحو بسیار خوبی به تصویر کشیده است انگار زندگی معمولی ما را با تصویر بسیار آهسته با به تصویر کشیدن آنچه در مغز و فکرمان میگذرد با به تصویر کشیدن این که چه چیز هایی بر تصمیم گیریهای ما در زندگی تاثیر میگذارد ،مارا متوجه آنان می کند تا در نتیجه عوامل دیگر را بشناسیم و چیز های متفرقه نامربوط را در تصمیم گیری و رفتار های خود راه ندهیم.درکل باز هم از این سریالها بسازید واز نویسنده فیلمنامه نویس کارگردان و بازیگران و... متشکرم که یک حرکت انقلاب گونه و دگرگون کننده در فیلم سازی ایران زده اندبه زبان ساده با دیدن این فیلم ما راه بهتر زندگی کردن را یاد میگیریم
    • یوسف IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      12 2
      الان میشه توضیح بدین دقیقا چه چیزی یادگرفتین
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      10 0
      با سلام میشه به ما هم بگین چی یاد گرفتین ماهمه تو این موقعیتها سربازی و مسائل دیگه قرار گرفتیم این همه بچه بازی و مزخرف بازی ولوس بازی ندیدیم واقعا اگه یه بچه با تخیلات بچگیش هم فیلم میساخت بهتر ازین میشد
    • ع م IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      11 2
      حمایت کردن بیخود از یک فیلم که کلی هزینه براش میشه و پول بیت المال را حروم میکنه گناه محض هستش
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      6 6
      به نظر منم سبکش عالیه شاید در ظاهر یکسری مرد بی عرضه رو نشون میده ولی حقایقی رو درباره مشکلات شخصیتی افراد رو توضیح میده و روش برخورد با هر تیپ شخصیتی رو با درست تصمیم گیری آموزش میده
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      5 1
      احیانا از عوامل برنامه نیستید؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    13 2
    حیف از این همه پول و سرمایه برای سریالی که ۵۰ قسمتش ساخته شده بدون اینکه نظر مخاطب لحاظ بشه .غیر حرفه ای عمل شده واقعا
  • رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    15 2
    جزء بدترين سريال پخش شده از شبكه سه هستش خيلي ضعيف واقعا متاسفم
  • بهمن IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 1
    با ساخت اینجور سریالا دارین به شعور مردم توهین میکنین.طرف رفته سربازی انگار رفته هتل.نه لباسی نه مو کوتاه کردنی نه مانور و آموزشی.....
  • سرباز IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    7 3
    بابا بجای این سریال بی حال یه سریال بزارید مردم یه کم شاد بشن راوی و زیر نویس رو کجای دلم بزارم......
  • ف IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    6 8
    من که این سریال رو دنبال میکنم چون واقعا داره ریزه کاری های زندگی بعضی از ماها را نشون میده .از تهیه کننده وکارگردان و عوامل خوبشون واقعا تشکر میکنم.شاید شما نتونید یلداها را درک کنید.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 0
      از این سریال که حرفی برای گفتن نداره، متنفرم کاش زودتر تموم بشه
  • ف IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 7
    البته کلامم را اصلاح میکنم شاید بعضی از شما ها نتونید یلدا را درک کنید.
  • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 1
    چه بگم .بار معنوی صفر...فیلمنامه جذابیت ندارد.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 3
    یک کلمه: افتضضضضااااااح
  • حامد IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    9 3
    این سریال کارنامه بسیار سیاه برای آرش مجیدی و الیکا عبدالرزاقی رقم زد. تقریبا از هر کی میپرسم فقط سه چهار قسمت سریال رو دیدن و ادامه شو بیخیال شدن. شکست بزرگی برای کارگردان (مقدم دوست) و نویسنده اش (نعمت الله) بود. مردم برای سریالهای مناسبتی ارزش فراوانی قائلند و این سریال هیچ جایگاهی برای مخاطبین خود پیدا نکرد و اگه در ادامه پخشش نکنن همه خوشحال خواهند بود.
  • ناشناس IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    9 1
    شخصیت یلدا واقعا خسته کننده غیر قابل تحمل خودخواه و یه دنده است حالا این شخصیت چه بخش آموزشی داره که اینقدر سرش کلید می کنند راوی هم که مرتب می خواد القا کنه حق با یلداست
  • کیانا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 2
    واقعا چند درصد مردای ایرانی تحمل همچین زن پرمدعایی ک نتونسته یه لبسانس بگیره روبگیره دارن؟؟ودقیقا دلخوشی یحیی به چیه این ادمه؟!پررو وبی ادب
  • NNNdr IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    6 0
    واقعن مزخرفه مخصوصن شخصیت یلدا فقط گله منده!هیچ نقطه ی اوج و فراز و نشیبی نداره فوق العاده کسل کننده هستش!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 13
    خیلی فیلم خوبی است
  • مسعود IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    21 2
    به قول دوستان در یک کلمه میگم. افتضضضضضضاح
  • الهه RU ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    6 10
    سلام اونایی که میگن این فیلم خسته کننده ست یا افتضاحه بهتره یکم دیدشون رو عوض کنن ما عادت کردیم به داستانای تکراری و کلیشه ای مثل ازدواج جدایی عشق و عاشقیای مسخره بعضی فیلما.این فیلم بسیار اموزنده ست هیچ سکانس بیهوده ای نداره هرلحظه داره شخصیت افکار احساسات یک زن و یک مرد رو نشون میده.واقعن درک نمیکنم این همه ادم سطحی نگر و بدسلیقه داریم؟من واقعن ممنونم ازهمه عوامل این فیلم هم طنزداره هم عاشقانه ست همه چیزوباهم داره
  • آرش گودرزی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    3 16
    پادگان آموزشی که یحیی سربازه پادگان شهدای جوادنیا قزوین نیست؟؟ یادش بخیر
  • فاطمه IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    16 1
    سلام این سریال و کشمکش های درونی افراد داستان بسیار زیبا و جالبه، همینکه شخصیت های اون گاهی آدم رو عصبی میکنه نشون از اثرگذاری سریال داره
  • زینب رحمتی US ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    6 2
    سلام اصلا از نویسنده این سریال راضی نیستم سریالی هست که با روان واعصاب مردم کار می کنه و اینکه محتوای این فیلم چیه نمی دونم من سریالهای زیادی دیدم واقعا افتضاح ترین سریالی بود که دیدم از یک دکتر بعید این طور طرز فکر
  • زهرا IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 2
    مزخرفتربن سریال صدا وسیما همین سریال سرباز است .بی مفهوم فاقد فیلمنامه ی قوی .و توهبن به شعور بینندگان .به جای جذب مخاطب دافع مخاطب است .حیف از هزینه ای که از جیب ملت برای این سریال پرداخت شده .متاسفم برای عوامل و بازیگران ابن سریال .متاسفم متاسفم
  • الیکا IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 2
    یعنی این فیلم آبروی تلوزیون ایران رو برده اصلا جذاب نیست واقعا چرت و مسخرس.فیلم متهم گریخت بعد از ۱۵ سال هنوز صد برابر این فیلم شخمی جذاب تره
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 2
    واقعا خسته کننده سرد و مزخرف بود مخصوصا اون صدایی که روش بود مردم چی فرض کردید خودمون کم بدبختی داریم
  • Kt IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    6 0
    آقای دکتر در حین کار در بیمارستان ، یهو یادش میاد سربازی نرفته! بدون کارت پایان خدمت تو بیمارستان کار میکرده خانوم میخواد بره محضر .مادرش و خواهرش شب رفتن سینما ، ایشون صبح نمیرسه به محضر!! و کلی مسخرگی دیگه.
  • جواد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    7 0
    واقعا متاسفم برای عوامل سازنده فیلم.آخه این چه سریالی هست شما پول براش حروم کردی. اقای کارگردان و تهیه کننده سریال سرباز شدیدا افتضاح. فقط رو اعصابه. .. از 20 یک به زور میگیره...
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 0
    سلام تورو خدا یکی بگه منظور از ساخت این سریال چی بوده اصلا این فیلم مستنده یا درام ویا کمدی یا ... اصلا چی میگه بکی میگه پیامش چیه خدا عاقبت صدا و سیما رو بخیر کنه
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    20 1
    واقعا مسخره ست اصلا معلوم نیست چی به چیه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 1
    افتضضضضضضضاحه
  • shafiah IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    3 1
    بی کیفیت ترین، بی معنی ترین، مسخره ترین وهدرکردن پول بیت المال برای چنین فیلمی واقعا جای تاسف است ودرضمن بازیگران با بدترین سکانسهای بی معنی در آن نقش بازی میکردن لطفا مردم را با این فیلم‌ها بی معنی وبی مزه نه افسرده کنید نه سر کار بذارید
  • سمیرا IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 2
    چجوری روتون شد این سریال رو پخش کنید ؟ سامسونگ وقتی دید باطری یه مدل از گوشی هاش آتیش میگیره کل انبارو منهدم کرد ،از خیر سود و زحمتشم گذشت، بخاطر آبروش! به نظرم این سریال رو منهدم میکردید که آبروی همه عوامل حفظ بشه یه مدت عزاداری بهتر بود از شماتت هشتاد میلیون ایرانی!
  • Marjan IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    2 2
    خیلی فیلم بی مفهوم و الکی هست مضخرفترین سریالی که تو این سالها دیدم . خیلی الکیه
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    6 9
    بهترین سریال در تمام عمرم
  • Y IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 15
    بهترین سریال در تمام جهان عاشق شخصیت یلدا هستم به نظرم اگر کارگردان های دیگر وقت میگذاشتند مثل این سریال ها را بسازند ما بهترین سینما و تلوزیون دنیا رو داشتیم.خیلی ممنون.من هر قسمتش رو چند بار میبینم و خسته نمیشم.عاااااااشق این سریال هستم
  • عمران IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    9 3
    تلویزیون مخاطبان مختلف دارد لذا باید بر اساس سلیقه های مختلف سریال ساخته شود. سریال سرباز تنها سریالی است که بعد وضعیت سفید دنبالش می کنم. این سریال مثل وضعیت سفید مبتنی بر بینش عمیق و هدف خاصی است. روایتگر لایه ها و زوایای پنهان آدمی است . البته اذعان دارم که این سریال مناسب افراد برون گرا و کسانی که زندگی شان پرشتاب است، نیست. برای همین به دوستانی که این سریال را نمی پسندند هم باید حق داد. چون آنها از منظری دیگر به سریال می نگرند. ولی از انصاف خارج نشویم که وقتی سریالی را مناسب سلیقه خود ندیدیم آن را کلا بی پایه و اساس بدانیم.حتی به نظرم بازی خانم الیکا عبدالرزاقی زیباست. ریتم سریال را خیلی ها کندتلقی می کنند اما من را آهستگی می نامم.
  • مهران FR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    4 6
    یکی از بهترین سریال های صدا و سیما در چند ساله اخیر است. از پس فرم جالب و جدید خود بر آمده است . تنها خط کلی محتوا است که سریال فاقد آن است ولی از پس محتواهای خرد برآمده و به سادگی می توان گفت بدون سفید و سیاه بازی دید واقع گرایانه ای به زندگی دارد.
  • م IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    8 5
    الان ۳۰روزه حدودا فیلم را پخش می کنند هیچ نتیجه ای جز زمختی و توهین به شعور بیننده چیز دیگری نداشت بابا واجب نیست که فیلم بسازید¡¡
  • US ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    5 1
    نمیدونم فامیل یکی ازعوامل فیلمی که انقدر سعی کردی دفاع کنی،نابلدی نمیشناسی فیلم خوبو،چقدر نظرت بده،کفرم و درآوردی چی داری میگی خودت یه باربخوون ببین چیزی میفهمی،
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    5 3
    سلام سریال سرباز اصلا محتوای خاصی نداره و خیلی حوصله بر و بی هیجانه و موضوعش اصلا معلوم نیس .....
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    4 2
    خیلی خیلی خیلی افتضاح
  • حسین IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    6 3
    دیدن تیزرهای رو اعصاب شرکت عالیس و تبرک شرف داره به تماشای این سریال حیف بودجه برای ساخت همچین سریال بی کیفیتی مخاطب رو درگیر دیالوگ های پینگ پنگی یلدا و یحیی کردن شخصیت یلدا هم که نگم براتون دیدن چندباره متهم گریخت بازهم لذتبخش بود تا این سریال
  • Mon IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    9 1
    بنظرم درسته که فیلمش هیجان و سکانس های طنزی که ما ایرانی ها دنبالش هستیم رو نداشت ..یکم سطحش برای عوام قابل درک نبود..یعنی یجورایی کسی ک دنبال سرگرمیه نباید این فیلمو ببینه بزنه فیلم خانه به دوش رو ببینه استفاده از روای و به تصور کشیدن فضای مجازی فیلم رو متفاوت کرده بود من که خوشم اومد...مرسی
    • مهدی NL ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      3 1
      از اینکه داره یاد میده به دختر پسرا. که بدون مشورت همدیگه برن ی کاری انجام بدن ( خونه خریدن ) بعد مثل چی بمونن توش وقتی تصمیمشون الکی بوده . تازه طلب کار هم باشن که چرا کسی کمکشون نمیکنه.و اون صاحب خونه ظالم فیلم که داره از داراییش تو این اوضاع دفاع میکنه . اونوقت یلدا میشه شخصیت مثبت داستان ؟ این کجاش خوبه دقیقا ؟
  • دنیز IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 15
    واقعا سریال سرباز رو دوس دارم سریال خیلی خوبیه همه نظر میدن وبه نظر بقیه اهمیت ندارن ممنون که پخش کردین
  • اصغر حسین نژاد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 3
    خیلی فیلم خوبی ساخته لا مصب نمیدونم چرا تموم نمیشه حالا
    • مصطفی AE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      5 1
      اسمش مجموعه مزخرف سرباز هست. از بس ازش متنفرم اومدم برا اولین بار نظر گذاشتم .
  • احمد رضا IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 2
    چرا این قدر تبعیض هست کامنت من توقیف شده؟
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 2
    این قدر حقیقت تلخ بود!!!!!!
  • احمد رضا IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 1
    حاضرم بابت حرفام مناظره کنم
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    3 0
    آزادی بیانم آرزوست ادمین غیر میلیم آرزوست
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    7 3
    سلام، فیلمی بسیار عالی ، که زندگی با روانشناسی و جایگاه مادر شوهر خوب را به تصویر کشیده و دوستی زن و شوهر را و ..انصافا فیلمی که آموزنده و مهمتر اینکه غرور مرد خدشه دار بشه باید منتظر آسیب او که یحیی است و ...را خوب به تصویر کشیده است...ممنون از شما لذت بردیم
  • مریم IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    3 2
    مزخرف ترین ، خسته کننده ترین و بی محتواترین سریالی که تابحال دیدم.باعث تاسفه که پول بیت المال رو چجوری هدر میدن.سریالی که الکی کش داده شده بدون هیچ پیام و محتوایی.
  • شبنم IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 2
    انقدر ازاین فیلمی ک ساخته شدناراحتم ک واسه اولینباراومدم نظربدم ک چرا این فیلمو ساختید و حالاک ساختید چرا انقدر داستانو کشش دادید تایچیزیو برسونید نکنه دوست داشتید فقط تعدادروزایی ک پخش بشه رو بیشترکنید؟واقعا متاسفم ازهرکی میشنوم ناراضیه
  • S.a IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    15 2
    بنظرم سریال خوبیه، با وجود اختلافات زیاد دختر و پسر پای مشکلات هم میمونن و سریع نمیرن دنبال طلاق و جدایی، و تلاش می کنن مشکلات حل بشه ، درسته رفتارهای شخصیت یلدا یا یحیی ممکن اذیت کننده باشه ولی واقعا اوایل یه زندگی مشترک ممکن همین چالش هارو داشته باشه.....
    • احمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      2 1
      حبف بودجه ایی که در اختیار عوامل این فیلم بی محتوا و ضعیف شد
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
      5 4
      به نظر من سریال خوبی هست
  • جواد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 1
    سلام این سریال خسته کننده است کاش پخش نمی شود
  • حامد ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 3
    واقعا دلم برای پول بیت المال میسوزه که صرف این فیلمای آشغال میشه فک کنم هزینه اولیه این فیلمو بابای دریا داده که دخترش همش تو دوربین باشه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 1
    واقعا مزخرفهههههههههه
  • محمد IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 1
    متاسفم متاسفم و خیلی متاسفم بابت پول و هزینه ای دور ریز این سریال شده و وفتی که از مردم برای این سریال احمقانه گرفته شده و هزار افسوس ب ای صدا و سیماو....
  • نیلوفر IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    بدترین فیلم جهان خیلی خیلی خیلی چرت آق یحیی و یلدا خانم خیلییییییییی بد هستند اما من از خانم عبدرزاقی خیلیییییی خوشم میاد فرهاد حاتمی فیلم می ساخت این ها هم فیلم می سازند
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 0
    این سریال بیخودو بردارین خیلی، چرته
  • رستا فرهانی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 0
    من زیاد از فیلمش چیزی نفهمیدم و بنظرمن فیلم قشنگی نیست و از بازیگراش.اصلا خوشم نیامد این نظر شخصی من هستش اما هیچ فیلمی یا سریالی بدون معنی نیستش ممنون از سریال خوبتون (متشکریم )
  • م.ف IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    1 1
    سریال سرباز افتضاح بود.
  • مهسا IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    چرا ثبت نام نمی شه