"نجوای جان" منتشر شد

آلبوم "نجوای جان" که شامل هفت قطعه از بهترین آثار سید احمد مراتب از اساتید برجسته آواز در اصفهان است با موضوع نیایش خداوند و ستایش اهل بیت(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین آلبوم احمد مراتب با نام "نجوای دل" با موضوع نیایش خداوند و ستایش اهل بیت که مجموعه ای از بهترین آثار وی است به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری استان‌ اصفهان منتشر شد. این آلبوم که در هفت بخش تنظیم شده، شامل برخی از آواز هایی است که وی پیش تر خوانده بود. همچنین اشعاری که در این آلبوم استفاده شده ازشاعرانی چون سعدی، غلامحسین جواهری، صغیر اصفهانی، و فواد کرمانی است که در دستگاه‌ها و نغماتی مانند سه‌گاه، بیات ترک، افشاری، شوشتری، اصفهان و دشتی اجرا شده‌اند.

استاد سید احمد مراتب، زاده اول شهریور ۱۳۳۱ در اصفهان است. پدر و پدر بزرگ او از بزرگان موسیقی آیینی و از ارادتمندان به اهل بیت(ع) بودند. این پیشکسوت موسیقی شاگردی کسانی چون "محمدرضا شمشیری" و " تاج اصفهانی" را در کارنامه خود دارد.

وی به دلیل استعدادی که داشت از سوی "تاج اصفهانی" به "دره التاج" ملقب شد. سید احمد، در نوجوانی وارد رادیو شد و توانست با هنرمندانی چون "حسن کسایی"، "جلیل شهناز"، "ادیب خوانساری" همکاری داشته باشد؛ هم‌چنین مدتی با ارکستر "فرامرز پایور" همکاری داشته است. این استاد آواز، برای درک بیشتر فنون و رموز و ظرایف آوازها و اشعار مذهبی از محضر اساتیدی چون "علامه جلال‌الدین همایی" بهره‌ برده است.

این استاد آواز در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تایید خبر انتشار آلبوم خود اظهار کرد: این آلبوم درواقع قطعه‌هایی است که پیش از این خوانده بودم و حال با همت حوزه هنری اصفهان در قالب آلبومی با عنوان "نجوای دل" منتشر شده است. آواز هایی که در این آلبوم استفاده شده حاوی موضوعاتی مرتبط با ماه مبارک رمضان و در هفت قسمت است؛ همچنین اشعار آن را نیز از شاعران بزرگی انتخاب کرده ام.

علاقه‌مندان از هم‌اکنون می‌توانند برای تهیه آلبوم موسیقی "نجوای جان" به صورت نسخه اصلی به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور و همچنین سایت‌های www.beeptunes.com  www.navaak.com ،www.ritmo.ir و مرکز پخش و نشر جوان و پخش رها مراجعه کنند.

کد خبر 420798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.