برنامه‌های طنز هفته فرهنگی اصفهان دور از کلیشه‌های اجتماعی باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از طرح‌ریزان برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان خواست که در ساخت برنامه‌های طنز از بازتولید کلیشه‌های اجتماعی دور باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن نهم اردیبهشت سالروز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: این روز نماد مردم سالاری و اداره امور به دست مردم از طریق نمایندگان منتخب آنها است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان، افزود: با درخواست اصفهان شناسان و اصفهان دوستان در بدو حضور در شورای شهر پنجم، یکم آذرماه به عنوان روز اصفهان نامیده شد و سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه نیز هفته فرهنگی اصفهان با هدف معرفی فرهنگ و هنر اصفهان و برگزاری برنامه هایی با ماهیت فرهنگی نامگذاری شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل همدلی با هموطنان سیل‌زده از برگزاری این برنامه‌ها خودداری شد و امسال نیز حفظ سلامت مردم ایجاب می‌کرد این برنامه‌ها لغو شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط خوشحالم که فرهنگسرای مجازی ایجاد شد و تلاش می‌شود با استفاده از بستر فضای مجازی امور فرهنگی شهر دنبال شود و از این جهت از مدیریت شهری و دست اندرکاران ایجاد این فضا تشکر و قدردانی می‌کنم.

روشن با استقبال از خلاقانه بودن برنامه‌های هفته فرهنگی و تاکید بر دوری از بازتولید کلیشه‌های اجتماعی در ساخت برنامه‌های طنز، ادامه داد: زبان طنز برای نقل مسائل اجتماعی آفریده شده است لذا آنجا که زبان طنز در نمایش فرهنگ اصفهان بکار برده می‌شود باید با همین خصوصیت باشد و همچون آیینه‌ای صادق ما را به چالش بکشد.

وی با انتقاد از برخی افراد که به نشر اطلاعات کذب پرداخته و از شرایط ترس مردم سوء استفاده می‌کنند، اضافه کرد: گسترش فرهنگسرای مجازی و تقویت آن در این شرایط روحی و روانی مردم حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استرس و فشار روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا و برهم خوردن وضعیت اقتصادی، منجر به شایع‌تر شدن و افزایش حالت‌های افسردگی، وسواس و خشونت خانگی شده، افزود: در چنین شرایطی تغییر سبک آموزش به مجازی و آنلاین و تطبیق با این شرایط آموزشی بر استرس دانش آموزان و دانشجویان و بر تبدیل آموزشی افزوده است.

آموزش مجازی باعث استرس دانش آموزان شده است

وی با اشاره به تلاش مسئولان آموزش و پرورش برای به پایان رساندن سرفصل‌های آموزشی، گفت: اگرچه بهم خوردن برنامه‌های آموزشی مسائلی را در پی خواهد داشت اما لازم است بررسی شود آیا این کار برای همه دانش آموزان ضروری است و آیا آسیب ناشی از فشار و استرسی که تحمل می‌کنند بیشتر نیست؟

روشن از متولیان آموزش و پرورش خواست برنامه‌های آموزشی را در جهت حفظ آرامش و آموزش همکاری و همدلی و آموزش‌های لازم برای زندگی دانش آموزان سوق دهند.

وی نداشتن مهارت‌های ارتباطی کافی و ناتوانی در استفاده بهینه از وقت در کنار عوامل فرهنگی موجود در خانواده‌ها را از عوامل تأثیر گذار بر افزایش خشونت خانگی علیه زنان و کودکان دانست و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی در افزایش مهارت‌های ارتباطی افراد خانواده با یکدیگر و مشاوره خانواده در شهر طرح‌ریزی شده که ضرورت دارد گسترده تر شود.
 

برای رسیدگی به مشکلات زنان سرپرست خانوار طرح‌ریزی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی با همکاری دیگر نهادها در جهت افزایش سلامت در روابط اجتماعی، حس مسئولیت پذیری در شهروندان و ایجاد کارآفرینی اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانواری که پرستار کودکان و سالمندان یا شغل‌های مشابه آن هستند، اضافه کرد: این افراد در حال حاضر هیچ منبع درآمدی ندارند و مشکل اقتصادی ایجاد شده به علت از دست دادن منابع درآمد عامل و زمینه ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای آنان شده است.

روشن با تاکید بر اینکه بحران کرونا ابعاد پنهانی دارد که باید مردم و مسئولین آماده مواجهه با آن باشند، گفت: قطعا برای مواجهه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی این بحران، ایجاد بستر روانی برای پذیرش ریسک و افزایش همدلی و همراهی و آگاه‌بخشی به دولت ضروری است.

کد خبر 420781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.