صالحی امیری:  بودجه فدراسیون ها ۱۰  درصد افزایش پیدا می کند

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما مصوب کرده بودیم به مدت یک سال به المپیکی ها حقوق پرداخت کنند. توافق این بود که این حقوق در دو قسط باشد که ۶ ماه اول را وزارت ورزش پرداخت کند و چیزی که مشخص است حقوق ۶۰ میلیون تومانی را به همه ورزشکاران المپیکی پرداخت خواهیم کرد. 

به گزارش ایمنا، سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک امروز به صورت آنلاین یک نشست خبری برگزار کرد و به سوالات خبرنگاران هم پاسخ داد.

شکاف حقوقی را در کمیته از بین بردیم

صالحی امیری در ابتدای نشست با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: یکی از بحث های ما ساختار نیروی انسانی کمیته ملی المپیک بود. نمی خواهم به گذشته برگردم. سازمان ما فاقد یک هنجار بود. واقعا تا دیروز اگر از من سوال می کردید که مبنای حقوق و مزایای کارمندان شما چیست، نمی توانستم جواب منطقی بدهم. یک راننده با یک دکتر تفاوتی با هم نداشتند. احکام را دیروز ابلاغ کردیم. دیگر نیروی شرکتی نداریم. همه نیروهایی که از سال ۸۱ تا الان آمده بودند و ۸۰ نفر هم بودند، با خود کمیته قرارداد امضا کردند. ما شکاف حقوقی بین نیروها را از پایین ترین تا بالاترین به ۹۰۰ هزار تومان رساندیم. به عدالت نزدیک تر شدیم. 

عملکرد دبیر در کشتی قابل تقدیر است

وی درباره نشست امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور مسئولان فدراسیون کشتی عنوان کرد: آقای دبیر گزارش داد و اعلام کرد بودجه ای که مورد نیاز کشتی برای سال ۹۹ هست، حدود ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان هست. گستردگی کشتی در رده های سنی زیاد است. از مدیران قبلی تشکر می کنیم و باید بگویم عملکرد آقای دبیر در ۸ ماه اخیر قابل تقدیر است. او ظرفیتی ایجاد کرده که بتواند درآمدهای بیشتری کسب کند. 

۱۰ ورزشکار بورسیه ۵۰۰ دلار می گیرند

رییس کمیته ملی المپیک درباره بورسیه ورزشکاران گفت: ما از فدراسیون ها استعلام می گیریم تا بتوانیم ۱۰ نفر را معرفی کنیم و ماهانه ۵۰۰ دلار دریافت کنند. البته فعلا امکان دریافت پول نداریم و ما آن را ریالی به ورزشکاران پرداخت می کنیم. این پول به نرخ بانک مرکزی تبدیل خواهد شد. ما هر سال یک سهمیه ای برای این کار داریم. امسال هم سعی داریم فرم های بیشتر درخواست کنیم. عددی که اعلام کردند برای کل کمیته های المپیک در دنیا ۱۰.۳ میلیون دلار بوده است. 

حقوق ۶۰ میلیونی به دست المپیکی ها می رسد

صالحی امیری در رابطه با حقوق ورزشکاران المپیکی با توجه به تعویق المپیک توکیو گفت: ما مصوب کرده بودیم به مدت یک سال به المپیکی ها حقوق پرداخت کنند. توافق این بود که این حقوق در دو قسط باشد که ۶ ماه اول را وزارت ورزش پرداخت کند و نیم سال دوم را هم ما پرداخت کنیم. روی زمان پرداخت نیم سال دوم بحث داریم. سه فرضیه هست؛ اول اینکه همین حالا پرداخت کنیم. دوم اینکه بعد از شروع اردوها پرداخت کنیم و سوم اینکه درابتدای سال ۱۴۰۰ پرداخت کنیم. چیزی که مشخص است حقوق ۶۰ میلیون تومانی را به همه ورزشکاران المپیکی پرداخت خواهیم کرد. 

مربیان هم باید مثل ورزشکاران حقوق بگیرند

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی مربیان حقوق المپیکی را دریافت نکردند، گفت: این موضوع را باید از آقای علی نژاد و خانم فرامرزیان در وزارت ورزش بپرسید چون بخش اول پرداختی برعهده وزارتخانه بوده است. قرار بود مربیان هم مثل ورزشکاران حقوق بگیرند و تا جایی که من می دانم پرداخت هم شده است. 

افزایش ۱۰ درصدی بودجه فدراسیون ها

وی با بیان اینکه بودجه ۹۹ بودجه اقتضایی خواهد بود، افزود: ما قطعا یک برنامه ریزی دارم. بودجه فدراسیون ها را مثل سنوات قبل طراحی کردیم. بودجه فدراسیون ها مثل گذشته به علاوه ۱۰ درصد خواهد بود. الان که با شما صحبت می کنم شرایط خزانه مناسب نیست. بودجه مصرفی ما در سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود. معادل همین مبلغ هزینه المپیکی های ما هست. ما ۵۰۰ هزار دلار ارز خریدیم و باید ۵۰۰ هزار دلار دیگر بخریم. ردیف سوم ما بودجه پرسنلی است. ردیف چهارم هم زیرساخت ها و نگهداری سیستم هست. برای پرداخت ۱۰ درصد بیشتر به فدراسیون ها یک شرط داریم که در صورت تامین منابع از خزانه هست. کشور در شرایط سختی قرار دارد. پیش بینی ما برای دریافت اولیه از خزانه نیمه دوم اردیبهشت هست. این احتمال را هم می دهیم که اگر شرایط کرونا ادامه پیدا کند، شاید کار طبق برنامه پیش نرود.

منبع: ورزش سه

کد خبر 420779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.