محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر در دو تونل شرقی و غربی خط دو مترو حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر حفاری مکانیزه با استفاده از TBM انجام شده و ۵۰۰ متر در تونل غربی تا ایستگاه عمان سامانی فاصله باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: کارگاههای خط دو متروی اصفهان با رعایت فواصل اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی مقابله با شیوع کرونا فعال شده و کارگران و مهندسان مشغول فعالیت هستند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه خط دو همچنین تونلهای آن در حال احداث است، تصریح کرد: ایستگاه قدس به عنوان یازدهمین ایستگاه خط دو مترو تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن تا دو هفته آینده آغاز میشود.
وی طول خط دو قطار شهری اصفهان را ۱۴.۵ کیلومتر و دارای ۱۶ ایستگاه عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته کارگاههای ایجاد ۱۰ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و تاکنون پیشرفتهای خوبی داشته است.
بنکدار خاطرنشان کرد: روش اجرای خط دو مترو اصفهان زیرزمینی است به همین دلیل شهروندان روند اجرای این پروژه را احساس نمیکنند، زیرا ابتدا ایستگاهها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه میشود؛ این موضوع، معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل میرساند.
بنکدار گفت: شفت جبهه دوم خط دو متروی اصفهان از سمت ایستگاه مدرس نجفی طبق برنامهریزیهای انجام شده تا خردادماه سال جاری اجرا و عملیات حفاری آن تا مردادماه آغاز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تاکید کرد: ایستگاههای خط دوم قطار شهری با برنامهریزی دقیقتر زمانی احداث میشود بدین ترتیب که پیش از عبور TBM از محل ایستگاه، سازه نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفهجویی در هزینهها، ایستگاهها با کیفیت بهتری آببندی شود.
بنکدار ادامه داد: سعی و تلاش سازمان قطار شهری اصفهان در ساخت خط دوم، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینهها در زمان بوده است.
نظر شما