پیشنهاد افزایش تعرفه‌های پزشکی در انتظار تصمیم دولت

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت از ارائه پیشنهادات تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۹ به هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، سیدسجاد رضوی، از ارائه پیشنهادات تعرفه‌ای پزشکی سال ۱۳۹۹ به هیئت دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۳۹۹ به هیات دولت ارائه شده است که در صورت تایید، آن را ابلاغ و اعلام می‌کنیم. ما در حال حاضر پیشنهاد افزایش تعرفه‌ها را ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: پیشنهاد معقولی در حوزه افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۹ به دولت ارائه شده که در صورت تائید هیئت دولت بلافاصله آن را ابلاغ می‌کنیم. امیدواریم به زودی در دولت مطرح شود.

رضوی با بیان اینکه همه موارد اعم از افزایش هزینه‌ها، نرخ تورم در پیشنهادات تعرفه‌ای‌مان لحاظ شده است، تصریح کرد: بنابراین در پیشنهادات تعرفه‌ای برای سال ۱۳۹۹، هم تورم را محاسبه کرده و دیده‌ایم و هم توان مالی دولت و بیمه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی بحث افزایش هزینه‌های پزشکان و بیمارستان‌ها نیز دیده شده و برآیندی از افزایش تعرفه ارائه شده است. باید توجه کرد که افزایش یا اصلاح تعرفه‌ها همیشه ایده‌آل نیست، بلکه بر اساس توان و منابع و مصارف لحاظ می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق ماده هشت قانون بیمه همگانی باید بر اساس منابع درباره تعرفه‌ها تصمیم‌گیری کنیم، نه فقط بر اساس مصارف، باید دید آیا منابع‌مان به اندازه مصارف هست یا خیر، بنابراین باید منابع و مصارف با یکدیگر تناسب داشته باشد.

رضوی گفت: در عین حال در پیشنهادات تعرفه‌ای ما تعرفه بخش خصوصی و دولتی به صورت جداگانه و متفاوت دیده شده است.

کد خبر 420757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.