افتتاح فاز نخست مترو قم ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال ۹۹ امیدواریم ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ایمنا، سیدمرتضی حسام نژاد با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم در حوزه اقتصادی و تامین منابع برای این پروژه، اظهار کرد: مترو شاخص ترین پروژه شهر بوده که امیدواریم با همتی که در بین مسئولان بوده تا انتهای سال شاهد بهره برداری از فاز نخست آن باشیم.

وی با تأکید بر لزوم فروش اوراق مشارکت در سال ۹۹ تصریح کرد: تکمیل مترو نیازمند بودجه‌ای ملی بوده و اختصاص اعتبار به آن در سه بخش اعتبارات مستقیم خزانه، تخصیص اوراق مشارکت و اعتبارات نقد و غیر نقد خود شهرداری قم است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شهرداری در حوزه واگذاری املاک ۲۰۰ میلیارد تومان فارغ از بخش ۴۰۰ میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات لازم است که گام مهمی در این زمینه است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ امیدواریم ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

حسام نژاد بالاترین عملکرد در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را بهبود در رفت‌وآمد شهری دانست و عنوان کرد: در حوزه حمل‌ونقل و رفت‌وآمد شهری در حدود ۴۹۸ میلیارد تومان هزینه قطعی در سال ۹۸ ثبت‌شده که ۹۴ درصد تحقق را شاهد هستیم که باز بالاترین رقم در این برنامه مربوط به پروژه مترو بوده و تقریباً ۵۰ درصد این عدد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲۰ میلیارد تومان از رقم مربوط به بخش حمل‌ونقل عمومی شهرداری به مترو اختصاص داده‌شده که عدد قابل‌توجه‌ای است.

کد خبر 420747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.