نخستین سایت بازی استاندارد کودکان در منطقه ۱۱ رونمایی شد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به اهمیت استفاده از وسایل بازی در پارک‌ها و به جهت حفظ ایمنی کودکان و پیشگیری از خطرات احتمالی، استانداردسازی محیطی و وسایل سایت بازی پارک درخشان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید اشرفی ظهر امروز _یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۹۹ _ در آیین رونمایی از نخستین سایت بازی کودکان دارای گواهینامه استاندارد اصفهان، اظهار کرد: بازی نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هرچه امکان انجام بازی‌های سالم و سازنده بیشتر باشد، فکر و جسم آنها بهتر پرورش یافته و خصوصیات اجتماعی آنها بهبود می‌یابد.

وی افزود: براساس نظر روان‌شناسان کودکان باید رها شوند و بازی کنند چراکه بازی به خصوص بازی‌های گروهی می‌تواند بر آینده اجتماعی کودکان تأثیر بسزایی بگذارد.

مدیرمنطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: بسیاری از فرصت‌های آموزشی در خارج از خانه وجود دارد، از این رو توصیه شده به کودکان اجازه داده شود در خارج از محیط خانه نیز بازی کنند چرا که افزایش سطح فرهنگی آنها را همراه داشته و باعث می شود تا در شرایط سخت به ذهن خود فشار بیاورند تا تصمیمات درستی بگیرند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید با اختصاص دادن بخشی از اوقات فراغت کودکان خود به انجام بازی در فضاهای روباز و پارک‌ها، محیطی شاد و فرح‌بخش برای آنها فراهم سازند، گفت: در این راستا باتوجه به اهمیت استفاده از وسایل بازی در پارک‌ها و به جهت حفظ ایمنی کودکان و پیشگیری از خطرات احتمالی، شهرداری منطقه ۱۱ اقدام به استانداردسازی محیطی و وسایل سایت بازی پارک درخشان کرده است.

اشرفی ادامه داد: اهمیت بازی در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان و میزان یادگیری اصول و آموزه‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید با اختصاص دادن بخشی از اوقات فراغت کودکان خود به انجام بازی در فضای روباز نظیر پارک‌ها و شهربازی‌ها، محیطی شاد و فرحبخش برای آنها فراهم کنند، گفت: امیدواریم در سال جاری و سال‌های آینده سایر فضاهای بازی کودکان در شهر ایمن سازی شود تا شهروندان کودکان خود را بدون دغدغه از وجود خطرات احتمالی به سایت‌های بازی ببرند.

مدیرمنطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده جهت استانداردسازی وسایل بازی پارک درخشان گفت: تعریض کفپوش‌های سایت بازی و چسباندن آن به سطح زمین، اصلاح کلیه فواصل بین نرده های فلزی راه پله ها و قسمت نشیمنگاه سر خوردن کودکان، حذف موارد خطر برخورد سر کودکان با المان‌ها و جابجایی المان‌های ورودی ستون ها، استفاده از زنجیر تاب استاندارد و ایمن، تعویض حفاظ های پلی اتلین غیراستاندارد، رنگ آمیزی کامل سایت، تعویض و نصب سرسره اسپیرال  استاندارد از جمله اقدامات انجام شده بشمار می رود.

وی با اشاره به ویژگی‌های اولین سایت بازی کودکان دارای گواهینامه استاندارد اصفهان، افزود: در این سایت بازی یک مجموعه مرکب پلی اتیلن  یک عدد سرسره مارپیچ (اسپیرال) یک سرسره دوقلو و یک عدد تاب قرار گرفته که ارتفاع مجموعه از بلندترین سکوی ایستگاهی ۱۸۰ سانتی‌متر است؛ همچنین کفپوش‌های مجموعه دارای ضخامت ۶۰ میلیمتر در ابعاد یک در یک متر است.

اشرفی با بیان اینکه برای ایمنی کودکان بعد از نصب کفپوش تست HIC جذب ضربه انجام شده که گواهینامه استاندارد آن نیز صادر شده است، ادامه داد: زنجیر و صندلی تاب‌ها از نوع استاندارد با جذب ضربه است، همچنین تمامی نرده‌های قسمت پله و سکو اصلاح شده به طوری که گیرکردن سر و کتف کودکان به صفر رسیده است.  

وی تصریح کرد: تابلو هشدار والدین حاوی اطلاعاتی درباره کد مجموعه، شماره اورژانس، شماره تماس شهرداری و موارد هشدار جهت پیشگیری از حادثه در این سایت بازی نصب شده است.

کد خبر 420735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.