۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
استاد صفدرزاده حقیقی درگذشت

فیض الله صفدرزاده حقیقی از اساتید بزرگ فرش درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاد فیض الله صفدرزاده حقیقی از اساتید فرش ایرانی فوت کرد. او متولد ۱۳۲۱ و از فارغ التحصیلان  هنرستان هنرهای زیبا اصفهان در سال ۱۳۴۳ بود. استاد صفدرزاده در یک خانواده آشنا با حرفه و هنر فرشبافی پا به عرصه وجود گذاشت و از همان کودکی علاقمند به هنر فرش و نقاشی بود.

این استاد در هنرستان هنرهای زیبا اصفهان شاگرد اساتیدی چون مرحوم عیسی بهادری و رستم شیرازی بود و بعد از فارغ التحصیلی از هنرستان به استخدام اداره سازمان میراث فرهنگی درآمد. در این اداره استاد صفدرزاده زیر نظر یک هیات ایتالیایی به مدت شش سال در رشته مرمت نقاشی های ابنیه تاریخی اصفهان آموزش دید.

بعد از اینکه سازمان میراث فرهنگی به اداره فرهنگ و هنر منتقل شد استاد صفدرزاده در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان درکارگاه قالیبافی مشغول کار شد. در مدت شش سال حضور او در این هنرستان طرحهای بی نظیر استاد عیسی بهادری و پرتره های چندی از سران کشورهای جهان بافته شد. همچنین فیض الله صفدرزاده در بافت فرش تاریخی ۱۲۱ متری مجلس شورای اسلامی که طرح آن از استاد رستم شیرازی بود همکاری داشت. 

این استاد بعد از ۱۲ سال خدمت در دستگاه های دولتی در سال ۱۳۵۵ از ادامه کار دولتی انصراف داده و بطور آزاد مشغول فعالیت های هنری شد. استاد فیض الله صفدرزاده حقیقی تا کنون بیش از ۶۰ اثر خلق کرده که در اغلب نمایشگاه ها شرکت داده شده و مورد توجه قرار گرفته اند. وی دو مرتبه بعنوان کسی که اصالت فرش را با خلاقیت و نو آوری حفظ کرده، برنده جایزه "شانه بلورین" شد.

کد خبر 420732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.