با واقعیت پوچی روبرو شدم

"میکل آنجلو پیستلتو" هنرمند ۸۶ ساله ایتالیایی معتقد است که بشر به بالاترین ظرفیت و حدود خود رسیده و پس از بحران کرونا باید راهی تازه برای زندگی بیابد.

به گزارش ایمنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر، آنجلو هنرمند ایتالیایی که از سرآمد و پیشکسوتان گونه هنری "آرت پوورا" است چندی پیش به علت ابتلا به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های شهر بیلا ایتالیا بستری شد. او که در حال طی کردن روند بهبودی است،‌ می‌گوید: "با واقعیت پوچی روبرو شدم ... اینکه عنوان می‌شود انسان روح و وجود ندارد، حرف بیهوده‌ای است."

این هنرمند سه هفته و نیم در بیمارستان بستری بود و سپس مرخص شد. در این مدت آنجلو به زندگی و هنر خود توجه بیشتری کرد. وی پروژه "بهشت سوم" خود در سال ۲۰۰۳ را به عنوان "گذر به سطح جدیدی از تمدن سیاره‌ای برای اطمینان از بقای نسل بشر" ضروری می داند. او اعتقاد دارد که بهشت سوم مرحله سوم بشریت است که در یک مانیفست آنلاین به عنوان یک ارتباط متعادل بین هنر و طبیعت توصیف می شود.

آنجلو در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ویروس کرونا و ابتلای به آن تاکید می کند که: "مردم باید مسئولیت نحوه تغذیه، لباس پوشیدن، حرکت، نحوه ملاقات و کارهایی که با هم انجام می دهیم را به عهده بگیرند. همچنین شناسایی قوانین اصولی جدید و الگوهای رفتاری که می تواند بدون تکیه به رهنمودهای دولت تدوین شود ، مهم است".

 او معتقد است فلسفه وجود خودش اکنون راه پیش رو است. وی گفت: "من در انزوا ، فرصتی برای بازتاب فکری داشتم. فکر کردم این ویروس جدید فرصتی برای تغییر تجربه وحشتناک حال حاضر جهان است. اینکه فکر کنید فردی یا معدود افرادی بطور واقعی می توانند اوضاع را تغییر دهند ، غلط است".

این هنرمند دیدگاه خود به آینده را اینگونه تشریح می کند: "اکنون بشریت کاملاً جذب سیستم‌های فن آوری شده و ما به انتهای آن جاده رسیدیم. در حال حاضر باید به دنبال پیدا کردن تعادل در زندگی و فناوری باشیم".

به گزارش ایمنا، در اوایل هفته جاری، تصویری از "میکل آنجلو پیستلتو" در حساب کاربری اینستاگرامش منتشر شد که نشان می داد کاغذی مزین به هشتگ اعتراضی #cubarespira (کوبا نفس می کشد) در دست دارد. در این پست آمده است: "در حالی که کوبا دو هیأت پزشکی را برای جنگ با کووید ۱۹ به ایتالیا اعزام کرده بود، ایالات متحده آمریکا فروش تجهیزات پژشکی را به بیمارستان های کوبا ممنوع کرده است." این هنرمند بدین ترتیب از کشورهایی که در بحران کرونا با تحریم و مشکلات دیگر مواجه هستند،‌ حمایت کرد.

کد خبر 420720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.