ترامپ نشست های مربوط به کرونا خود را لغو کرد

رئیس جمهور آمریکا برای پرهیز از گاف‌های جدید، کنفرانس‌های خبری روزانه درباره بیماری کرونا را با این ادعا که بیهوده و وقت‌گیر هستند؛ لغو کرد.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ به کنفرانس‌های خبری روزانه خود درباره ویروس کرونا که بیش از یک ماه ادامه داشت، به این بهانه که برگزاری آنها جز هدر دادن وقت و تلاش، چیز دیگری نیست؛ خاتمه داد.

وی در توئیتی، با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی رسانه‌های به زعم او دروغ‌پرداز مدعی شد که در جریان نشست‌های خبری، آنها جز سوال‌های خصمانه چیز دیگری نمی‌پرسند و در گزارش‌هایشان به مردم حقیقت را نمی‌گویند.

البته، پیش از آنکه او با این بهانه‌تراشی‌ها انصراف خود از برگزاری نشست‌های خبری روزانه رسماً اعلام کند، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اتخاذ این تصمیم وجود داشت.

ظاهراً مشاوران ترامپ از بیم گاف‌های متعددی که وی در جریان نشست‌های خبری می‌دهد و تاثیر مخرب آنها بر نتیجه کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، به او توصیه کرده‌اند، کمتر با رسانه‌ها تعامل داشته باشد و توصیه‌های پزشکی را به کارشناسان این حوزه بسپارد.

به همین دلیل او روز شنبه، عادت معمول خود برای برگزاری نشست خبری را انجام نداد و به جایش، به سلاح قدیمی‌اش یعنی توئیتر متوصل شد.

از آغاز شروع این نشست‌های خبری که ترامپ سعی می‌کرد از آنها به عنوان وسیله‌ای تبلیغاتی در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ استفاده کند؛ محبوبیت او به ویژه در ۳ ایالت کلیدی غرب میانه با کاهش همراه بوده است.

جدیدترین گاف ترامپ، پیشنهاد او برای تزریق مواد ضدعفونی کننده به بیماران کرونایی بود، که نه تنها او را با تمسخر مخالفین سیاسی مواجه کرد، بلکه واکنش سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز در پی داشت.

منبع: مهر

کد خبر 420694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.