اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی در دزفول

شهردار دزفول از آغاز طرح مبارزه با جوندگان موذی در این شهر خبر داد و گفت: این طرح با توجه به مشکلات بهداشتی ایجاد شده در سطح شهر دزفول به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی دوائی‌فر اظهار کرد: به منظور اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان درخصوص رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در سطح شهر در محله‌های اجرای عملیات مبارزه با جوندگان، بنر نصب می‌شود.

وی استفاده از یک سم ویژه و زنده‌گیری جوندگان را از روش‌های این طرح برای مقابله با جوندگان موذی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود شهروندان از ریختن پسماند مواد غذایی در آب روها، جوی‌ها و فاضلاب‌ها به مدت یک ماه خودداری کنند و به فرزندان خود آموزش دهند که به لاشه‌های مردار حیوانات به ویژه جوندگان دست نزنند.

شهردار دزفول گفت: سمومی که در این طرح به کار می‌روند مورد تایید نهادهای مربوطه قرار گرفته و با توجه به ترکیبات و دوز بکار رفته در آنها فقط موجب اتلاف جوندگان موذی و خشک شدن لاشه مردار خواهند شد و ضرری برای سایر حیوانات و محیط زیست ندارد.

دوائی‌فر با بیان اینکه این سموم صرفا در محل‌هایی مانند زیر پل‌ها و داخل فاضلاب‌ها بکار می‌روند، افزود: پس از اجرای این طرح در هر محله به صورت روزانه و گاه چند نوبت لاشه‌های جانوران موذی جمع‌آوری و با رعایت نکات بهداشتی و پاشیدن آهک، با نظارت کارشناس بهداشت در محل در نظر گرفته شده امحا و دفن می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تکثیر مجدد این جانوران پس از سم پاشی و جمع آوری لاشه‌ها، سوراخ‌ها و منافذی که می‌توانند محل زندگی این جانوران باشند پر می‌شود.

شهردار دزفول افزود: شهروندان بعد از پایان این طرح نیز می‌توانند تا پایان خرداد ماه سال جاری درصورت مشاهده جوندگان موذی در منطقه سکونت خود از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری دزفول اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 420691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.