اتصال خطوط ۲ و ۳ مترو تهران با احداث یک ایستگاه جدید

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: خطوط دو و سه مترو با احداث یک ایستگاه جدید به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه؛ علی امام اظهار کرد: اتصال خط دو و سه مترو تهران در تقاطع خیابان‌های ولیعصر (عج) و امام خمینی (ره) با احداث یک ایستگاه تقاطعی در دستور کار قرار دارد.

 وی با بیان اینکه این ایستگاه به G۳ معروف است، خاطرنشان کرد: نقطه مورد نظر یکی از نقاط حائز اهمیت از نظر ترافیکی است، لذا راه‌اندازی ایستگاه در این بخش از شهر یکی از ضرورت‌های مهمی است که شرکت مترو در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در مترو تبادل بین خطوط است، تاکید کرد: تبادل بین خطوط باعث می‌شود که مترو بتواند نقش شبکه‌ای خود را ایفا کند، اما متاسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط سه، ساخت این ایستگاه در دوره‌های گذشته، مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه حذف این ایستگاه عملکرد خط دو و سه مترو تهران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد: این موضوع همچنین باعث شده است ما بین دو ایستگاه میدان منیریه و چهارراه ولیعصر (عج) به فاصله بیش از دو و نیم کیلومتر، هیچ ایستگاهی وجود نداشته باشد.

امام با بیان اینکه در حال حاضر خط سه در حال بهره‌برداری است، گفت: ساخت کامل یک ایستگاه جدید خصوصاً سکوها در حین بهره‌برداری از خط، اقدامی بسیار سخت است، حتی پیش‌بینی می‌شد برای ساخت این ایستگاه ناچار به تعطیلی بخشی از خط سه شویم، اما تصمیم گرفتیم حداکثر تلاش را به کار گیریم تا حین خدمات رسانی به مردم در خط سه، ساخت ایستگاه جدید را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه مطالعات انجام شده برای ساخت این ایستگاه مربوط به گذشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خط در حال بهره‌برداری بوده، نقطه احداث ایستگاه جدید با مطالعات گذشته کمی متفاوت است و برخی ملاحظات مالی، اقتصادی و ترافیکی برای تملک و راه‌اندازی آن باید مد نظر قرار گیرد در نتیجه ضروری است مطالعات و طراحی‌های جدیدی برای احداث این ایستگاه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب مشاور طراح و مطالعاتی این پروژه، طراحی و مطالعات ساخت این ایستگاه تا شش ماه آینده نهایی می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از آن مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار اجرایی ایستگاه G۳ در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

امام افزود: زمان دقیق ساخت این ایستگاه در مطالعات مشخص می‌شود، اما با توجه به سختی‌هایی که ساخت  ایستگاه G۳ دارد، پیش‌بینی می‌شود اتمام عملیات اجرایی آن بیش از دو سال زمان ببرد.

امام با تاکید بر اینکه رویکرد شرکت مترو  توسعه خطوط به صورت شبکه‌ای است، گفت: تلاش می‌کنیم در توسعه خطوط مترو هیچ ایستگاهی خصوصاً ایستگاه‌های تبادلی حذف نشوند.

کد خبر 420688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.