۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
توسعه کارخانه تولید کمپوست بابل

شهردار بابل گفت: طرح توسعه کارخانه کمپوست و ارتقای سیستم شیرابه زباله با اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال در سایت انجیل‌سی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی حکیم اظهار کرد: از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل برای حفظ محیط زیست منطقه انجیل‌سی و کاهش آلودگی در محل دفع زباله، اجرای طرح توسعه کارخانه کمپوست و ارتقای سیستم شیرابه زباله با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: روزانه ۱۸۰ الی ۲۰۰ تن زباله در شهر تولید می‌شود که پس از جمع‌آوری توسط شهرداری به سایت انجیل‌سی انتقال می‌یابد.

شهردار بابل با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه جمع‌آوری و بازیافت پسماند هزینه شده است، عنوان کرد: در سال گذشه طرح تکمیل ظرفیت کارخانه کمپوست در سه فاز اجرا شد که در فاز نخست، ارتقای ظرفیت خط پردازش شامل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید کمپوست با ظرفیت ۲۵۰ تن در روز و صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

حکیم ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم شامل انجام اصلاحات سالن‌های تخمیر دوگانه کارخانه کمپوست و اورهال کردن سالن فاین قدیمی است که با صرف ۱۹ میلیارد ریال در خردادماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز سوم کارخانه کمپوست به منظور جلوگیری از دفن زباله از مهم‌ترین عملیات اجرایی شهرداری در سایت انجیل‌سی است، عنوان کرد: برای اجرای این فاز، اعتباری بالغ بر یک‌صد میلیارد ریال در نظر گرفته شد که از این میزان، ۲۵ میلیارد ریال برای ابنیه و ۷۵ میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات هزینه خواهد شد.

شهردار بابل خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز سوم این کارخانه، زباله‌های تولیدی به کود کمپوست تبدیل و تنها مقدار کمی از آن دفن خواهند شد و با خرید دستگاه ریجکت‌سوز، زباله‌هایی که قابل  تبدیل به کود نیست، به جای دفن، سوزانده می‌شود.

کد خبر 420674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.