تکمیل ۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تکمیل و بهره‌برداری ۱۲۳ کیلومتر آزاد راه در کریدورهای شمالی _ جنوبی و شرقی _ غربی به عنوان مهمترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن، اظهار کرد: از ویژگی‌های پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان می‌توان به انطباق حداکثری با اسناد بالا دستی از جمله " سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سند آمایش سرزمین و سند ملی توسعه استان " اشاره کرد.

وی در خصوص شاخص‌های مهم این پروژه‌ها، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان، حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال مولد، ساماندهی پروژه‌های عمرانی استانی و بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر از دیگر شاخص‌های این پروژها در بخش حمل‌ونقل و مسکن در استان اصفهان است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه از اهداف کلان وزارت راه و شهرسازی برون گرائی اقتصاد، ترانزیت و توجه به تجارت بین‌المللی است، تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از کریدورهای شمالی _ جنوبی و شرقی _ غربی کشور یکی از مهمترین این زیرساخت‌هاست و استان اصفهان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در مرکز کشور و همجواری با ۹ استان دیگر، نقش مهمی در این چهار راه حمل ونقلی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان توجه به افزایش ایمنی، روان‌سازی ترانزیت بار و مسافر، افزایش بهره‌وری انرژی در بخش حمل‌ونقل، ساختمان و شهرسازی بوده و در همین راستا چهار پروژه آزادراهی در این استان به طول ۱۲۳ کیلومتر احداث و تکمیل شده است.

قاری قرآن در خصوص مزیت احداث این آزاد راه‌ها تصریح کرد: با تکمیل و احداث این پروژه‌های آزادراهی، ضمن کاهش هزینه و زمان سفر، آلایندگی‌های زیست محیطی و مصرف سوخت نیز کاهش یافته و موجب ایجاد یک وضعیت ایمن و روان‌تر در این بخش از کریدورهای ترانزیتی شده است.

وی از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بخش حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: ۲۸۶ کیلومتر از خطوط راه‌آهن استان اصفهان در حال تبدیل به دو خطه شدن است که همین امر علاوه بر کاهش مدت توقف بار و مسافر، کاهش هزینه‌های تردد و غیره، موجب رقابت‌پذیرتر شدن حمل و نقل ریلی با حمل‌ و نقل جاده‌ای می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در خصوص دیگر پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی این استان، اظهار کرد: در بخش ترانزیت بار و مسافر، می‌توان به توسعه زیر ساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اشاره کرد که ضمن الحاق ۴۰۰ هکتار از زمین‌های پایگاه شهید بابائی به این فرودگاه، گنجایش پارکینگ هواپیما به دو برابر افزایش یافته و ۲۵ هزار متر مربع به ترمینال خارجی هم افزوده می‌شود.  

وی در خصوص لزوم درنظر گرفتن عدالت در بنیان اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی، گفت: در این زمینه می‌توان به بهسازی حاشیه کلانشهرها و بافت‌های فرسوده اشاره کرد که سیاست کلی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان توجه به توسعه درون‌زای شهری و جلوگیری از توسعه فیزیکی شهر است.

قاری قرآن در خصوص مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: موضوع مسکن،  رونق بازار آن و بازآفرینی شهری، طرح توسعه عدالت و ساماندهی حاشیه‌نشینی‌ها، و طرح اقدام ملی را می‌توان از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نام برد به همین منظور در استان اصفهان، سال گذشته چهار محله هدف در بازآفرینی شهری، سه محله در بازآفرینی با بافت ناکارآمد میانی و چهار محله بازآفرینی با بافت تاریخی مدنظر قرار گرفت و بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات و وجوه اداره شده به متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص رونق تولید و عمل به شعار سال ۹۸، تصریح کرد: جهت رونق بازار مسکن در طرح اقدام ملی برای ساخت ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد در استان اصفهان برنامه‌ریزی شده است که در سال گذشته احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در سطح این استان در سه شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی با مشارکت سرمایه‌گذاران و پیمانکاران واجد صلاحیت آغاز شده است.

کد خبر 420652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.