۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کنترل دیابت با چشمک زدن!

گروهی از محققان کره جنوبی موفق شدند لنز هوشمندی توسعه دهند که قادر است با چشمک زدن، میزان گلوکز خون را مشخص کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقدار گلوکز و قند خون انسان در طول روز و در شرایط مختلف، متفاوت است و هر فردی باید میزان قند خون طبیعی را بداند تا از مبتلا شدن به بیماری دیابت جلوگیری کند؛ بنابراین کشف ابزاری که به اندازه‌گیری دقیق مقدار قند خون کمک می‌کند، بسیار اهمیت دارد. گروهی از محققان کره جنوبی موفق شدند لنز هوشمندی ابداع کنند که مایعات داخل چشم را بررسی کرده و نتایج را به صورت بی‌سیم نشان می‌دهد.

محققان دانشگاه علم و فناوری "پوهانگ" (Pohang) کره جنوبی با تولید این لنز هوشمند، جایگزینی برای آزمایش خون تهاجمی پیدا کردند. مزیت لنز هوشمند جدید این است که از راه دور و به صورت بی‌سیم عمل می‌کند و کاربر می‌تواند تنها با چشمک زدن از میزان قند خون خود اطلاع پیدا کند.

به گقته محققان، این لنز هوشمند از فناوری تراشه استفاده می‌کند و میزان قند خون فرد را از طریق رگ‌های خونی موجود در پشت پلک‌ها تشخیص می‌دهد. به نظر می‌رسد فناوری جدید، برای استفاده از لنزهای تماسی، جهت نظارت و درمان دیابت از راه دور، موثر باشد. پژوهشگران معتقد هستند این لنزها می‌تواند راه را برای درمان بعضی بیماری‌های چشمی هموار کند.

کد خبر 420628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.