احداث ساختمان آتش نشانی گوگد با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان

شهردار گوگد با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر، گفت: تاکنون ۶۵ درصد از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه تکمیل فاز دوم پارک‌های لاله، شفا و گل نرگس شهر گوگد، اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد از عملیات اجرایی این طرح‌ها انجام شده است و طبق برنامه زمانبندی شده تا پایان فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ساختمان آتش‌نشانی این شهر در زمینی به مساحت دو هزار و ۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۶۰ متر در حال ساخت است که تا پایان سال ۹۹ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

شهردار گوگد با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵ درصد از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است.

علی‌محمدی با اشاره به کمبود تجهیزات واحد آتش‌نشانی شهر گوگد، تاکید کرد: در حال رایزنی جهت خرید یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی هستیم که با تکمیل ساختمان آتش‌نشانی مورد استفاده قرار بگیرد، البته هر ساله اعتباری برای تجهیز واحد آتش‌نشانی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی این شهر گفت: سال گذشته برای بهبود عبور و مرور شهری و آسفالت معابر اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و برای سال ۹۹ نیز مبلغ یک میلیارد تومان جهت آسفالت معابر، جدول‌گذاری و کانیوگذاری در نظر گرفته شده است.

شهردار گوگد عنوان کرد: تکمیل و ساماندهی آرامستان شهر در دستور کار قرار گرفته و با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است.

علی‌محمدی با اشاره به اجرای طرح بیمه منازل مسکونی گوگد، گفت: در حال رایزنی با شرکت‌های بیمه‌گذار هستیم تا در صورت حصول توافق منازل مسکونی شهروندان در مقابل زلزله سیل و آتش‌سوزی بیمه شود.

وی افزود: در صورت همکاری شهروندان و حصول توافق با شرکت بیمه‌گذار ۵۰ درصد از حق بیمه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر پرداخت خواهد شد.

شهردار گوگد گفت: آبرسانی فضای سبز بلوار شفا، ارگ و بلوارهای ورودی شهر فاقد لوله‌گذاری است به همین دلیل جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است که برای این منظور منبع ذخیره آب ۴۰۰ متر مکعبی در محوطه ساختمان آتش‌نشانی در حال ساخت است.

علی‌محمدی با اشاره به ساماندهی کارگاه‌های مزاحم شهری، افزود: برای این منظور با پیگیری‌های مکرر و همکاری شورای اسلامی شهر و اداره راه و شهر سازی زمینی به مساحت چهار هکتار در جنب کمربندی زیردست فروشگاه کوثر از اداره راه و شهرسازی خریداری و تسطیح شده است و عملیات طراحی این سایت در حال انجام است و در نخستین فرصت پس از آماده سازی طرح نسبت به واگذاری این زمین‌ها به متقاضیان اقدام خواهد شد.

شهردار گوگد خاطرنشان کرد: ارگ تاریخی گوگد دومین بنای خشت و گل ایران و با قدمت ۴۰۰ سال در مرکز این شهر قرار دارد که دارای امکاناتی از قبیل اتاق‌های اقامتی، چایخانه، رستوران، فروشگاه صنایع دستی، نانوایی سنتی و کارگاه گلابگیری است و هر سال گردشگران زیادی از این بنا بازدید دارند.

علی‌محمدی افزود: از آنجایی که رونق گردشگری یکی از مقوله‌های قابل توجه در شهر گوگد است شهروندانی که دارای منازل قدیمی و تاریخی هستند با تعمیرات و بازسازی منازل خود در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی می‌توانند اقدام کنند و شهرداری در این زمینه آمادگی هر گونه همکاری با شهروندان است.

کد خبر 420624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.