۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
گردشگری خانگی موفقیت آمیز بود

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پس از قرنطینه خانگی که مردم نمی‌توانستند به گردشگری بروند، گردشگری را به خانه ها بردیم تا مردم به صورت مجازی و با استفاده از تصاویر 360 درجه به بازدید از جاذبه ها بپردازند.

علیرضا مساح در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمانی که مشکل کرونا مطرح و بیماری به مرحله بحران نرسیده و مساله قرنطینه آغاز نشده بود، سعی شد تا به چند شکل مختلف از شیوع این بیماری پیشگیری شود. به عنوان مثال برای زیر مجموعه‌های سازمان فرهنگی شهرداری که بلیط فروشی دارند همانند موزه‌ها، نرم افزاری طراحی و صدور بلیط الکترونیک شد که تا حد امکان مردم درگیر کاغذ و ایستادن داخل صف نباشند و بتوانند به صورت آنلاین با تلفن همراه یا رایانه از منزل بلیط های‌شان را خریداری کنند.

وی با اشاره به نرم افزار خرید بلیط الکترونیکی گردشگری افزود: این بلیط‌های الکترونیک برای یک بنا نبود و مردم می‌توانستند برای چند بنا این بلیط ها را خریداری کنند، البته بعد از تعطیلی اماکن فرهنگی این بلیط فروشی تعطیل شد تا زمانی که این اماکن بازگردند و این روش قابل استفاده باشد.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت:‌ پس از قرنطینه خانگی که مردم نمی‌توانستند به گردشگری بروند گردشگری را به خانه ها بردیم تا مردم به صورت مجازی به گردشگری بروند.

مساح ادامه داد: در مرحله اول سراغ جاذبه های گردشگری شهر اصفهان رفتیم که در حقیقت اگر می‌خواستیم دوباره فیلم برداری و عکس برداری کنیم زمان بر بود به همین علت لینک های گوگل را کوتاه کرده و به دو شکل متفاوت به صورت نمای خیابان (که فرد می تواند در آن حرکت کند) و نمای ۳۶۰ درجه به صورت لینک کوتاه، عکس و توضیحی راجع به آن بنا در فضای مجازی منتشر کردیم.

وی افزود: بازدید مجازی از اصفهان باز خورد بسیار خوبی داشت و هر یک از لینک ها صد هزار بازدید خورد که استقبال خوب و موفقی بود. این مسئله باعث شد به سراغ چند بخش دیگر در زمینه گردشگری مجازی شهر اصفهان برویم و تعدادی کلیپ از آثار جاذبه های گردشگری اصفهان تهیه کردیم که این آثار در چند مرحله به نمایش گذاشتیم.

رییس اداره گردشگری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد:‌ یک بخشی از بیماری کرونا به شهرداری اصفهان بر می گردد و آن مساله کمک کردن به افرادی که ضرر کردند در راستای شرایط شهرداری و قوانین موجود است. برای این موضوع پیشنهاداتی را آماده کردیم که باید تصویب شود البته به طو کلی کسانی که از بیماری کرونا آسیب دیدند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوط می‌شود و آن ها هستند که این بخش را باید پیگیری کنند.

کد خبر 420599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.