۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
آینده روشن حمل و نقل در هوشی مین

مقامات رسمی کلانشهر هوشی مین، بزرگ‌ترین شهر ویتنام، به دنبال افزایش جمعیت و اقتصاد برای ارتقای زیرساخت‌های حمل  و نقل آن تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۵ جمعیت ۱۵ شهر دیگر جهان به بیش از ۱۰ میلیون نفر برسد که کلانشهر هوشی مین نیز در لیست این شهرها قرار گرفته است. مسئولان این شهر، علاوه بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها در سطح استاندارد جهانی و پیشرفت اقتصادی به فکر تغییر استراتژی‌های حمل و نقل در آینده هستند. در حال حاضر خیابان‌های این شهر مملو از موتورسوارانی است که تردد عابران را با مشکل مواجه کرده‌ و دود اگزوز آن‌ها فضاهای اطراف را در برگرفته‌  است. از سوی دیگر، حمل و نقل از طریق موتور امری ناگزیر برای شهروندان بشمار می‌رود چرا که مقرون به صرفه، سریع، جمع‌وجور و متناسب آب و هوای آنجا است.

ساخت و ساز متروی هوشی مین، اگرچه با سرعتی بسیار پایین پیش رفته است با این حال قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ یک خط مترو تعداد هفت منطقه در سراسر شهر را به هم وصل کند و به عنوان اصلی‌ترین وسیله حمل  و نقل مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. بدون شک استفاده از مترو برای حمل و نقل بهترین گزینه برای شهروندان هوشی مین خواهد بود چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، بدون مواجهه با ترافیک‌های سنگین و خودروهای پارک شده در سراسر خیابان‌های شهر، آن‌ها را به مقصد می‌رساند.

گزارشات حاکی است که روزانه صدها موتور جدید در هوشی مین خریداری می‌شود و در هر روز بیش از هشت میلیون تصادف موتوری در شهر رخ می‌دهد. با این حال، تردد بیش از حد مردم در داخل شهر نیاز به این وسیله حمل‌ونقل را ضروری کرده است چرا که نسبت به سایر وسایل نظیر خودرو ترافیک کمتری را در خیابان‌ها به وجود می‌آورد. بنابراین جایگزین کردن خودروهای شخصی به جای موتورها اقدام کارآمدی نیست چرا که در این صورت، تردد با سرعتی بسیار کند صورت می‌گیرد.

بنابراین، دولت ویتنام در تلاش بوده است صنعت خودروسازی در کشور را متحول کند و تولید و استفاده از اتومبیل‌های بدون سرنشین و خودروهای پرنده را جایگزین وسایل حمل و نقل شخصی کند. از سوی دیگر، مقامات رسمی این کلانشهر در نظر دارند خیابان‌های سراسر شهر را دسته بندی کنند و هر خیابان را به عبور یک وسیله حمل و نقل خاص اختصاص دهند. در آینده‌ای نزدیک بعضی از خیابان‌های شهر نیز روی تمام عبور وسایل حمل و نقل بسته خواهد شد تا عابران بدون هیچ گونه نگرانی از وجود خطر یا ترافیک، از این مسیرها خود را به مقصد برسانند. استراتژی فوق پیش از این نیز در شهرهای پرجمعیتی نظیر بارسلونای اسپانیا  آزمایش شده و پیامدهای مثبت داشته است.

احداث فضاهای عمومی در نزدیکی ایستگاه‌های مترو و سایر وسایل حمل و نقل از دیگر استراتژی‌هایی است که مقامات رسمی برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در نظر گرفته‌اند. این افراد در نظر دارند در قسمت ورودی و خروجی ایستگاه‌های مترو فضاهایی اغلب سبز طراحی کنند تا از این طریق ترافیک انسانی حاصل از تردد در ایستگاه‌های مترو را کاهش دهند. علاوه بر این، فضاهای سبز ایستگاه‌های مترو می‌تواند به عنوان مرکزی برای کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد چرا که در آن می‌توان فروشگاه‌های متعدد راه‌اندازی و نیازهای مسافران را قبل و پس از سفر با مترو، برآورده کرد.  

کد خبر 420578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.