مردم تمایل به حضور و چانه‌زنی در شهرداری دارند

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هنوز مردم علاقه دارند حضوری به شهرداری‌ها آمده و برای مواردی مانند تراکم چانه‌زنی بیشتری کنند.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اقدامات مدیریت شهری شیراز برای هوشمندسازی شهر اظهار کرد: از ابتدای شورای پنجم با تقویت زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان از داخل خانه‌های خود درخواست‌هایشان را ثبت کنند.

وی افزود: از چند ماه پیش پاسخ استعلام آپارتمان‌های مسکونی، در کمتر از دو ساعت بدون حضور مردم داده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از حیث تحقق شهرداری الکترونیک، کرونا یک محک جدی بود و شاید بتواند سبب اتفاقات مثبتی در ساختار شهرداری باشد

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم برای مراحل ثبت و درخواست صدور پروانه انجام شد تا شهروندان بتوانند از اول سال ۹۹ بدون مراجعه به شهرداری ثبت درخواست‌ها را دنبال کنند؛ البته در کنار روند هوشمندسازی ثبت درخواست‌ها، سیستم قدیمی‌تر نیز وجود دارد که قابل استفاده است.

قائدی با تاکید بر اینکه ترغیب شهروندان برای استفاده از خدمات هوشمند شهرداری نیازمند فرهنگسازی است، خاطرنشان کرد: هنوز مردم علاقه دارند حضوری به شهرداری‌ها آمده و برای مواردی مانند تراکم چانه‌زنی بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: اگر شهر هوشمند محقق شود، دیگر نگران آن نخواهیم بود که با تعطیلی شهر به درآمدهای شهرداری آسیب وارد می‌شود و مردم نیز نگران تاخیر پرداخت عوارض خود نخواهند بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: علاوه بر این موضوع برای آنکه شهرداری‌ها شلوغ نشود و مردم مجبور نباشند با وجود شیوع کرونا در سطح شهر حضور پیدا کنند، میزان تخفیف عوارض ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید شده است.

کد خبر 420573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.