مردم در ماه رمضان از غذاهای سالم خانگی استفاده کنند

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اغذیه‌فروشی‌ها از افطار تا سحر اجازه فعالیت دارند، اما به مردم توصیه می‌کنم که از غذاهای سالم خانگی استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران در گفتگوی خبری شبکه پنج، اظهار کرد: حضور مردم در نقاط پرتردد می‌تواند به کانون اصلی انتشار بیماری کرونا تبدیل شود، اما مردم آن جدیت لازم را در خصوص بیماری کرونا به خرج نداده‌اند.

وی افزود: حضور در خیابان‌ها و محل‌های تجمع در حالت عادی باعث می‌شود که مسائل بهداشتی تحت شعاع قرار گیرد و با توجه به شرایط اپیدمی، ترددهای غیرضروری و تجمعات، انتقال بیماری را افزایش می‌دهد، رعایت بهداشت در دستفروشی به خاطر شرایط خاص خودش به خوبی انجام نمی‌شود.

زالی با اشاره به اینکه اغذیه‌فروشی‌ها از افطار تا سحر اجازه فعالیت دارند، گفت: من به همه مردم توصیه می‌کنم که در ماه مبارک رمضان از غذاهای سالم خانگی استفاده کنند، مانند سابق فروش مواد غذایی در رستوران‌ها به صورت جمعی ممنوع است و اغذیه‌فروشی‌ها می‌توانند مواد غذایی را به صورت بیرون‌بر در اختیار مردم قرار دهند، البته پروتکل‌های بهداشتی به معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ و نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

کد خبر 420567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.