رئیس شورای شهر یزد: قصد توهین به کسی را نداشتم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد درباره حواشی جلسه اخیر شورا که منجر به خروج دو نفر از اعضا و از رسمیت افتادن جلسه شده بود، توضیح داد.

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص حواشی جلسه هفته گذشته شورای شهر یزد، اظهار کرد: در ابتدای جلسه علنی هفته گذشته شورا، موضوع نظارت‌ها را مطرح کردم و گفتم این نظارت‌ها بر شورا بعضا منطبق با اهداف و ضرورت‌ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: رویه به این صورت است که در برخی موارد که نظارت‌ بر آن‌ها اهمیت چندانی ندارد، دستگاه‌های نظارتی حساس هستند و در مقابل در مواردی مهم، توجه چندانی به موضوعات نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در حسابرسی که از بودجه چند سال گذشته شهرداری انجام شده، ۱۴۰ میلیارد تومان مغایرت حساب وجود دارد اما دستگاه‌های نظارتی به مقوله صحت‌سنجی آن ورود نمی‌کند.

وی ادامه داد: در مورد اخیر یکی از مدیران شهرداری که به اذعان مسئولان استان کاربلد و متخصص است، مورد نظارت قرار گرفته و معتقد هستند ضوابط استخدام او درست نبوده و دستگاه قضایی در این خصوص به شهردار نامه نوشته است.

سفید با بیان اینکه نظارت‌ها بدین شکل صحیح نیست، خاطرنشان کرد: روند اجرای یکی از پروژه‌ها دچار تاخیر شد و چون در موعد مقرر ساخته نشده، اقدام به گرفتن زمین از صاحب آن کرده‌اند؛ در این خصوص دولت‌ها موظف هستند اگر پول یا امکانات نبود، زمینه همکاری مردم را فراهم کنند تا کارها به سرانجام برسد نه اینکه اینگونه رفتار شود.

وی اضافه کرد: یکی از ائمه جمعه استان نامه نوشته و گرفتن این زمین را برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی اعلام کرده در صورتی که آن فرد یک خیری است که می‌خواست دانشگاه بسازد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این موضوع را در جلسه مطرح کردم و یکی از اعضای شورا که انسان مخلصی است اما تعصب خاصی روی این موارد دارد معتقد بود به امام جمعه توهین شده و جلسه را ترک کرد. یکی دیگر از اعضا نیز همراه او از جلسه خارج شد و به همین دلیل جلسه از رسمیت افتاد.

وی گفت: جمله‌ای که گفتم این بود که "امام جمعه محترم کج فهم" به همین دلیل می‌گویند این جمله توهین است در صورتی که قصد نداشتم به ایشان توهین کنم بلکه معتقدم در خصوص چنین مسائلی آگاهی کامل را نداشته و باعث کج‌فهمی وی در این رابطه شده است.

سفید خاطرنشان کرد: در جلسه امروز با حضور اعضا بحث جلسه قبل که مربوط به مغایرت‌ها در حسابرسی بود را دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 420564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.