۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
عکس های منتخب هفته از نگاه "گاردین"

فاصله اجتماعی، قرنطینه خانگی، مرگ و همچنان جنگ مضمون عکس های منتخب این هفته نشریه گاردین هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشریه "گاردین" عکس‌های منتخب خود در این هفته را منتشر کرد که در بین آن‌ها همچنان درگیری‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، قرنطنیه، تعطیلی گسترده اماکن مختلف و فاصله اجتماعی مضامین اصلی عکس‌ها را تشکیل می‌دهند. البته تصاویری از درگیری‌های مسلحانه در آفریقا نیز بخشی از این عکس‌ها را تشکیل می‌دهند.

کارگران بهداشت و درمان آمریکا با ایستادن در خیابان‌ها مخالفت خود را با تظاهرات بر ضد قرنطینه نشان می‌دهند. (عکس از رویترز)

کارگران گورستان، یک قربانی ناشناس کووید -۱۹ را در یک گورستان شهری در شمال مکزیک دفن می‌کنند. (عکس از: AFP)

یک کارگر بهداشتی در هند با استفاده از دماسنج، مردم محلی را اسکن می‌کند تا دمای بدن آنها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از ابتلاء به کووید ۱۹ بررسی کند. (عکس از رویترز)

همسایگان در یکی از محله‌های بوئنس آیرس آرژانتین پیش از آغاز ساعت تعطیلی و قرنطینه در حال تهیه غذا هستند. (عکس از آسوشیتدپرس)

مردم در جاکارتا اندونزی ماسک زده اند و به دنبال غذای رایگان می‌رود. (عکس از EPA)

دختری از پنجره خانه خود در اسپانیا به یک زمین بازی خالی نگاه می‌کند. دولت اسپانیا اعلام کرد که از روز یکشنبه، کودکان زیر ۱۴ سال قادر خواهند بود به مدت یک ساعت در روز با یک فرد بزرگسال خانه ترک کنند. (عکس از EPA)

الیزابت بونلا پزشک متخصص پس از پاسخ به تماس اضطراری در برانکس آمریکا، خود را با مواد ضد عفونی کننده اسپری می‌کند. وی گفت: "از نظر عاطفی، شما باید برای خانواده‌هایی که از ویروس کرونا عبور می‌کنند، قوی باشید. شما نمی‌خواهید جلوی آنها گریه کنید. شما می‌خواهید به آنها نشان دهید که قوی و برای حمایت از آنها اینجا هستید." (عکس از آسوشیتدپرس)

دکتر محمت اوزان پیش از انجام عمل جراحی تراشه در بیمار آلوده به ویروس Covid-۱۹ در شهر استانبول، تجهیزات محافظ شخصی خود را در یک آینه بررسی می‌کند. (عکس از Getty Images)

یک مرد به تنهایی از مرکز حمل و نقل تقریباً خالی در مرکز تجارت جهانی در منهتن نیویورک عبور می‌کند. (عکس از رویترز)

یک زن مسلمان در نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در شهر بیت المقدس و در میان محدودیت‌های کرونایی نماز می‌خواند. (عکس از رویترز)

عمر رودریگز مراسم دفن اجساد را در خانه تشییع جنازه جرارد جی نوفلد در شهر کوئینز نیویورک برگزار می‌کند. این امر به دلیل تلفات کرونا ویروس بیش از حد درخواست شده است. (عکس از Getty Images)

مردم با رعایت فاصله اجتماعی برای خرید مواد غذایی کم هزینه در یک انبار در شهر سورابای اندونزی صف کشیدند. (عکس از: AFP)

نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی پس از سرکوب تظاهرات و بازگرداندن مردم به خانه‌هایشان در شهرک Stjwetla مشغول گشت زنی هستند. این ساکنان به کمبود غذا اعتراض داشتند، زیرا بسیاری از مردم درآمد خود را از دست داده اند. (عکس از آسوشیتدپرس)

تایلر و کارین سوترز، بعد از مراسم ازدواج خود که در کلیسای خالی از جمعیت سنت مریل در ویرجینیا آمریکا انجام شد. (عکس از Getty Images)

دکتر ازکایا و یک بیمار آلوده به ویروس کووید ۱۹ در محوطه هتلی در فرانسه که به بیمارستان بیماران کرونایی تبدیل شده، قدم می‌زنند. (عکس از: AFP)

نیروهای دولتی تحت حمایت سازمان ملل در عملیات "طوفان صلح" علیه نیروهای خلیفه حفتر در صلاح الدین در حومه جنوبی پایتخت لیبی شرکت می‌کنند. (عکس از Getty Images)

گل رز بر روی تابوت "ادنیر رزندی" بسا، که گمان می‌رود در اثر کووید ۱۹ در دوژانیرو برزیل فوت شده است. وی پس از مراجعه به بخش مراقبت‌های بهداشتی اولیه در بیمارستان بستری شد و در این هفته درگذشت. پس از مرگ رزندی، پسرش "رودریگو" تصمیم گرفته که به عنوان پرستار در بیمارستان ایالت اسپیریتو سانتو فعالیت کند، رودریگو گفت: "مردم باید باور کنند که این بیماری جدی است و آن‌ها را می‌کشد." (عکس از آسوشیتدپرس)

کد خبر 420553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.