آغاز بکار پایگاه جدید دفن پسماند دامغان

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: پایگاه دفن پسماند شهری و خانگی این شهر با ظرفیت دفن روزانه ۴۰۰ تن زباله آغاز بکار کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا صرفی اظهار کرد: پایگاه جدید دفن پسماند شهری در منطقه ابراهیم‌آباد جنوب شهر دامغان افتتاح شد که روزانه ۵۰ تن زباله شهری جهت دفن به این مکان منتقل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: پایگاه دفن پسماند شهرداری دامغان با توجه به قرارداشتن در طرح توسعه یکی از واحدهای صنعتی، به محل جدید منتقل شده است. 

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری دامغان اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال، از محل اعتبارهای عمرانی شهرداری افتتاح شد وبرای آن دو کیلومتر جاده دسترسی در نظر گرفته‌شد و دو هزار و ۵۰۰ متر خاکریز اجرا شد. 

صرفی ادامه داد: روزانه در شهر دامغان ۴۵ تن پسماند با همکاری یکصد نیروی خدمات شهری به همراه شش دستگاه خودرو جمع آوری و به پایگاه دفن پسماند منتقل می‌شود. 

وی تصریح کرد: دفن پسماند عفونی برعهده شهرداری نیست و تنها در صورتی به شهرداری واگذار می‌شود که عملیات عادی سازی توسط مرکز بهداشت بر روی آن انجام و به پسماند عادی تبدیل شده باشد. 

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: در شرایط عادی هر هفته، دفن چهار تن پسماند از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان در دستور کار بود که هم‌اکنون با توجه به شرایط ناشی از بیماری کووید ۱۹، هر هفته هشت تن پسماند پس از تفکیک و رعایت مسائل بهداشتی به مرکز دفن پسماند شهری و خانگی منتقل و دفن می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 420552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.