تخصیص ۸۲۲ میلیارد ریال بودجه شهرداری خمین

شهردار خمین گفت: ۸۲۲ میلیارد ریال بودجه امسال به شهرداری این شهر تخصیص یافت که نسبت به پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: از این بودجه ۵۲۰ میلیارد ریال به طرح‌هاو فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده و بقیه برای هزینه‌های جاری شهرداری است.

وی بودجه شهرداری را مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر دانست و ادامه داد: بودجه سال جاری شهرداری خمین در جلسه دویست و هفتاد و پنجم شورای اسلامی شهر به تصویب کلیه اعضا رسید و به رؤسای ادارات و معاونین شهرداری ابلاغ شده است.

شهردار خمین تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی را  اولویت برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری بیان کرد و افزود:  به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیرات منفی بر اقتصاد،برای تحقق  هدفمند این بودجه تلاش می‌شود.

مرتضیان با اشاره به  احداث پارکینگ خودروهای سنگین در خمین گفت: دیوارکشی این پروژه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در دو مرحله تکمیل شد و عملیات اجرایی ساختمانی نگهبانی و نصب در ورودی این پروژه در سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد:  زیرسازی محوطه و راه‌های دسترسی به پارکینگ از الویت‌های کاری اداره عمران شهرداری خمین است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه مهم امسال بهره‌برداری شود.

شهردار خمین یادآور شد: پارکینگ خودروهای سنگین با هدف ساماندهی ماشین‌آلات سنگین و جلوگیری از تردد آن‌ها در شهر با ظرفیت ۳۱۱ خودرو احداث شده و دارای مرکز معاینه فنی ماشین‌های سبک و سنگین، نگهبانی، آژانس، تعویض روغنی، لوازم یدکی، صافکاری و نقاشی، آهنگری، پایانه بار و مهمانسرا به منظور استفاده رانندگان غیربومی است.

مرتضیان اصلاح هندسی میدان ۹ دی را یکی دیگر از طرح‌های عمرنی مدیریت شهری خمین برشمرد و افزود: این میدان به دلیل ورودی خودروهای شمال استان مرکزی و اتصال به بلوار شهدای گردان امام  رضا(ع) و کمربندی شهر از میدان‌های اصلی خمین است.

وی تصریح کرد: با توجه به احداث بلوار شهدای گردان امام رضا (ع) و متصل شدن میدان شهدای کمره به میدان ۹ دی ، اصلاح هندسی این میدان ضروری بود.

شهردار خمین ادامه داد: پس  از بررسی‌های  انجام شده در طرح تفصیلی شهر خمین  و مطرح شدن موضوع اصلاح هندسی میدان ۹ دی در شورای ترافیک استان مرکزی و شهرستان و کسب تاییدیه‌های لازم، عملیات اجرایی این میدان از سال گذشته آغاز شد.

مرتضیان اضافه کرد: در میدان ۹ دی که مساحت داخلی و فعلی آن سه هزار و ۱۲۳  مترمربع (سه برابر مساحت قبلی) است، ۳۵۰ مترمکعب تخریب و خاکبرداری، یک هزار و ۳۰۰ متر جدول‌کاری و ۳۰۰ مترمکعب سنگ چینی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 420541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.