عوامل بروز تخلفات ساختمانی باید آسیب‌شناسی شود

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد گفت: آسیب‌شناسی عوامل بروز تخلفات ساختمانی به عنوان یکی از ضروریات مهم در حوزه شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد.

مسعود ایاز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با همکاری گروه‌های مردمی، نخبگان حوزه و دانشگاه و مدیران و کارشناسان با تجربه شهرداری، می‌توان در راستای شناسایی ریشه بروز تخلفات و در نتیجه کاهش تخلفات ساختمانی گام برداشت و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در این زمینه جلوگیری کرد.

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد ادامه داد: این حوزه برای کاهش تخلفات ساختمانی، برنامه‌های مختلفی از جمله جلسه با اعضای شوراهای اجتماعی محلات مشهد، نخبگان حوزه و اساتید دانشگاه و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اداره‌های نظارت بر ساخت و سازهای مناطق دارد که بتدریج اطلاع‌رسانی می‌شود.                                                              

وی با تاکید بر لزوم دریافت پروانه ساخت قبل از شروع عملیات ساختمانی، گفت: مالکان اراضی و املاک در محدوده شهر و یا حریم آن قبل از هر اقدام عمرانی و یا تفکیک اراضی و شروع احداث ساختمان باید از شهرداری پروانه ساخت اخذ کنند.

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده در ایام نوروز امسال، گفت: اکیپ‌های گشت اداره نظارت بر ساخت و سازها، در ایام تعطیلات نوروز حضور فعال و گسترده‌ای در سطح شهر داشتند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت های انسانی و اجرایی اظهار کرد: حتی این شرایط هم نتوانست مانع از انجام وظایف قانونی و مردمی همکاران در حوزه اداره نظارت بر ساخت و سازها شود.

ایاز افزود: از ابتدا تا پانزدهم فروردین ماه سال‌جاری، ۱۵۰ اکیپ گشتی و ۳۰۰ نفر پرسنل، افزون بر سه هزار مورد تخلف ساختمانی را اعمال قانون کردند که این امر حکایت از روحیه خستگی‌ناپذیر کارکنان در ایجاد فضای امن و مطمئن بر پایه اصول و ضوابط شهرسازی دارد.

کد خبر 420537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.