کمک ۳ میلیارد تومانی برای ساماندهی معتادان مشهد در سال ۹۸

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد و مدیریت شهری هرساله کمک مالی به بهزیستی دارد که در سال ۹۶، دو میلیارد تومان، سال ۹۷، دو میلیارد و پانصد میلیون تومان و سال ۹۸ نیز سه میلیارد تومان برای حمایت مالی مصوب کردیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، رمضانعلی فیضی در حاشیه بازدید از محل اتراق معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌های اسماعیل‌آباد، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده تا شرایط این افراد، خاص‌تر و دشوارتر از گذشته شود، اظهار کرد: اخیرا بازدیدی هم از بلوار توس، پشت دیوار اروند و انتهای خیابان کشاورز و شهرک شهید باهنر داشتیم که وجه مشترک آنها، حضور پرتعدادتر و وضعیت نامناسب‌تر کارتن‌خواب‌ها در این نقاط، در شرایط کروناست.

وی افزود: شورای شهر مشهد و مدیریت شهری هرساله کمک مالی به بهزیستی دارد که در سال ۹۶، ۲ میلیارد تومان، سال ۹۷، ۲.۵ میلیاردتومان و سال ۹۸ نیز ۳ میلیاردتومان برای حمایت مالی مصوب کردیم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد تصریح کرد: ‌در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها باید به سمت بهره‌گیری و مشورت و مشارکت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی حرکت کنیم که خود به خوبی آنها را لمس کرده و با شرایطشان آشنایی دارند.

وی ادامه داد: اگر روش‌های قدیمی جواب می‌دادند، امروز باید وضعیت بهتری شاهد بودیم؛ پس روش‌های جدید را باید جایگزین آنها کنیم و نهادهای دخیل با اعمال تغییراتی در روش‌ها به صورت مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و هم‌افزایی نهادهای دخیل، نسبت به ساماندهی شرایط اقدام کنند.

فیضی افزود: از تشکل‌ها و سمن‌های فعال در حوزه معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها می‌خواهیم روش‌های نو و پیشنهادات خود را به شورای شهر ارائه دهند تا پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه، وارد فاز اجرایی شوند و شاهد اقداماتی با هزینه‌های کمتر، برد بیشتر و موثرتر باشیم.

کد خبر 420519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.