سالک: با هرگونه تجاوز به حریم قایق های ایرانی در خلیج فارس برخورد می کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ایران این است که اجازه ندهد منافع ملی ما در خلیج فارس ضربه بخورد؛ لذا باید برای حفظ این منافع ملی تلاش کنیم. اگر آمریکایی ها به حریم قایق های ما تجاوز کنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اظهارات ترامپ در مورد حمله به قایق‌های ایرانی حاضر در خلیج فارس، اظهار کرد: آمریکا با چند هدف از هر سوژه ای علیه جمهوری اسلامی استفاده می کند. اول اینکه ایران را تسلیم اندیشه های شیطانی خود کند؛ دوم ایجاد اختلاف بین کشورهای حاکم در منطقه بوده و سوم این است که به دلیل حضور جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و جهان، نگران آینده نفوذ خود بوده و می خواهد جلوی گسترش اسلام در جهان را بگیرد.

وی افزود: نکته قابل توجه بعدی این است که آمریکا در طول سال های گذشته علی رغم همه تحریم ها، تهدید ها و عملیات جنگی که علیه جمهوری اسلامی داشته، با شکست رو به رو شده و برای جبران آن مجبور است دست به اقدامات انتقام جویانه بزند. آمریکا با حضور قایق ها و ناو های خود در خلیج فارس و خطوط مربوط به ایران، می خواست برای خود موقیعت ایجاد کند که با مقابله نیروهای سپاه پاسداران مواجه شد.

نماینده مردن اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوع کرونا آمریکا را با مشکلات بسیاری رو به رو کرده و اقتصاد آن را رو به نابودی کشانده و امروز می‌بینیم که بهای نفت این کشور به زیر ۳۰ دلار رسیده است. حرکات و تهدید های آمریکا در خلیج فارس ناشی از این است که بتواند در سطح جهان اعلام حضور کند. ما هنور قدرتمندی خودمان را حفظ کرده ایم اما آمریکا از درون در حال متلاشی شدن است. این اعمال آمریکا دست و پا زدن در برابر قدرت برتر جهان یعنی اسلام است. قطعا آمریکا دچار یک فروپاشی فوق العاده خواهد شد. 

سالک تصریح کرد: موضع مسئولان جمهوری اسلامی در برخورد با آمریکا مشخص است. سیاست همیشگی ایران این بوده که اجازه ندهد منافع ملی ما در خلیج فارس ضربه بخورد؛ لذا باید برای حفظ این منافع ملی تلاش کنیم. اگر آمریکایی ها به حریم قایق های ما تجاوز کنند با آنها برخورد خواهیم کرد. در همین روزهای اخیر و با وجود تحریم های آمریکا، سپاه پاسداران ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد و توانست آن را در مدار زمین قرار دهد. این اتفاق برای آمریکا و اروپا بسیار سنگین بوده و باعث سرشکستگی آنها شد.

کد خبر 420517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.