راه‌اندازی مرکز تخصصی "کارن" در سمنان

شهردار سمنان گفت: در تفاهم نامه‌ای با بخش خصوصی مرکز تخصصی کودک و خانواده با عنوان «کارن» در بوستان سیمرغ سمنان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد ناظم‌رضوی اظهار کرد: مرکز تخصصی «کارن» که نام آن برداشت شده از کلمه های  کاوش، اکتشاف، رویش و نشاط است در بوستان سیمرغ سمنان در حال آماده‌سازی است و در آینده‌ای نزدیک گشایش می‌یابد.

وی افزود: مرکز تخصصی «کارن» می‌تواند در معیارهای شهر سمنان به عنوان شهر دوستدار کودک  که تا به حال نیز پیشرو بوده است موثر باشد و با ایجاد فضاهای متنوع و کاربردی برای کودکان نقش موثری را  در رشد و خلاقیت کودکان ایفا کند.

شهردار سمنان ادامه داد: در حال حاضر زندگی نوین باعث شده است که کودکان در فضاهای بسته و آپارتمانی رشد کنند و از طرفی مهدهای کودک و مدارس نیز روز به روز کوچک تر می شوند و نیاز به فضاهای بزرگ و پرتحرک برای کودکان  احساس می‌شود.

ناظم‌رضوی گفت: مرکز تخصصی کودک  و خانواده بر اساس فعالیت‌های انسان گرا و در فضاهای بزرگ برپا می‌شود و بازی‌های آموزشی و پرهیجان به شکلی طراحی شده است تا کودکان در آینده اضطراب کمتری را در روبه‌رو شدن با مشکلات تجربه کنند.

وی تاکید کرد: می‌توان امیدوار بود سرمایه‌گذار این طرح با توجه به شناختی که از کودکان دارد و در این راستا کارگاه های آموزشی و روانشناسی را برگزار کرده است در اجرای این طرح موفق عمل کند.

شهردار سمنان اضافه کرد: سعی بر این است که سفارش و  ساخت وسایل بازی با طراحی های جدید انجام شود و جذب و آموزش کودکان را بر اساس نظر کارشناسان به همراه داشته باشد، همچنین کارگاه هایی مهارت‌محور مانند نجاری و سفالگری نیز ایجاد می شود که کودک باید با ذهن و خلاقیت خود شروع به ساختن وسایل چوبی یا گلی کند.

ناظم‌رضوی تصریح دارد: آشپزخانه‌ای نیز با عنوان «کارگاه آشپزی مادر و کودک» با وسایل واقعی آشپزی ایجاد می شود تا کودکان با مواد غذایی مورد نیاز و با همکاری مربی و خانواده بتوانند لذت پختن غذا را از کودکی تجربه کنند.

وی گفت: بازی‌های پر تحرک  برای کودکان مانند فوتبال دستی غول آسا و والیبال غول آسا از دیگر برنامه های تفریحی و ورزشی این مجموعه است و در کنار آن برای خانواده ها نیز مکانی برای استراحت و غذاخوری برپا خواهد شد.

شهردار سمنان با اشاره به ساخت سالن آمفی تئاتر در کنار این مجموعه گفت: در آینده می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های این مکان، اجراهای موسیقی و تئاتر کودک را نیز فعال کرد و پیش از ساخت آن احتمالا صحنه‌ای روباز  ایجاد شود و امیدواریم این مجموعه با همت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نظارت و حمایت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری سمنان بتواند مجموعه ای باکیفیت برای بازی کودکان این شهر باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 420514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.