حذف کاغذ تعرفه و صرفه‌جویی در هزینه‌های اتوبوسرانی اصفهان با سیستم BIS

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: پس از نیم قرن از فعالیت اتوبوسرانی تعرفه صادره برای فعالیت راهبران که ماهیانه میلیون‌ها تومان هزینه داشت، با کمک اجرای سیستم مدیریت یکپارچه «BIS» حذف و عملکرد آنها به صورت مکانیزه محاسبه می‌شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود نیم قرن از فعالیت اتوبوسرانی به عنوان سیستم حمل ونقل عمومی منظم براساس سرفاصله زمانی، کرایه، مسیر و زمان سرویس‌دهی مشخص در شهرها می‌گذرد.

وی افزود: فعالیت اتوبوسرانی شهر اصفهان ابتدا با ۳۰ دستگاه اتوبوس و بکارگیری ابزار دستی، سنتی و کاغذی برای مدیریت ناوگان آغاز شد و استانداردهایی که در حال حاضر تبیین و اعمال شده و شاخص عملکرد سیستم اتوبوسرانی بشمار می‌رود، وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوسرانی اصفهان با یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان برای انجام سفرهای درون شهری سرویس‌دهی می‌کند، تصریح کرد: بیش از چهار هزار نفر نیروی انسانی در مجموعه اتوبوسرانی، پیمانکاران و شرکت های مربوطه فعالیت می‌کنند، از این رو دیگر استفاده از سیستم‌های سنتی، کاغذی و دستی برای مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان جوابگو نیست.

افتخاری ادامه داد: وجود این نگرانی که در صورت کنار گذاشتن سیستم‌های کاغذی و سنتی، حق و حقوقی از رانندگان ضایع شود و کنترل بهتر ناوگان امکان‌پذیر نباشد، باعث شده برنامه‌ریزی خاص و منظمی برای ناوگان نشود، مدیریت منابع بسیار ضعیف و پرت هزینه‌ها بسیار بالا باشد و در نهایت رضایت صدرصدی مردم حاصل نشود.

وی با بیان اینکه تعریف خط، ناوگان، کرایه، برنامه زمان‌بندی، راهبر یا راننده، شیفت کاری و زمان شروع و پایان سرویس‌دهی باید نظام‌مند و از طریق سیستم انجام شود، افزود: از سال ۹۷ استارت پروژه سیستم مدیریت یکپارچه اتوبوسرانی در اصفهان زده شده، البته مدعی نیستیم که صدرصد این سیستم پیاده‌سازی شده، اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های ان با اجرای حذف سیستم تعرفه عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه پس از گذشت نیم قرن از فعالیت اتوبوسرانی تعرفه صادره برای فعالیت راهبران که ماهیانه میلیون‌ها تومان هزینه داشت، با کمک سیستم مدیریت یکپارچه «BIS» حذف و عملکرد آنها به صورت مکانیزه محاسبه می شود، اظهار کرد: با استفاده از این سیستم کارکرد رانندگان به صورت کاملا دقیق و عادلانه محاسبه و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سیستم مدیریت یکپارچه بخش عظیمی از فعالیت‌های اتوبوسرانی به صورت مکانیزه و نرم‌افزاری مدیریت می‌شود، گفت: همچنین فرآیند پوشش بهره‌برداری و صدور تعرفه برای اتوبوس‌ها، تعیین میزان کارکرد اتوبوس‌ها، میزان یارانه بخش خصوصی و کارکرد پرسنل به خصوص راهبران اتوبوسرانی و ارتباط با سیستم فنی و بحث نگهداری و تعمیرات اتوبوس‌ها درحال انجام است.

افتخاری خاطرنشان کرد: با وجود BIS اطلاع‌رسانی به مردم کامل و مباحث مربوط به هزینه‌های اتوبوس، نگهداری و بهره برداری از آن به شدت مدیریت و بهینه‌سازی خواهد شد، همچنین تنها با زدن یک دکمه از کارکرد سالیانه یک دستگاه اتوبوس مطلع می‌شویم.

وی تصریح کرد: عملکرد و فعالیت راهبران، تعداد روزهای مرخصی رانندگان با سیستم مدیریت یکپارچه قابل رصد بوده و در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با پیاده‌سازی این سیستم، علاوه بر حفظ کرامت شهروندان، زمانبندی خطوط، محاسبه کارکرد و مرخصی رانندگان امکان‌پذیر خواهد بود؛ همچنین می‌توان نحوه مراجعات را مدیریت و شأن و کرامت کارمندان و راهبران را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: لازمه داشتن یک سیستم حمل و نقل منظم بکارگیری تجهیزات و مکانیزه در حوزه‌های سخت افزاری و حوزه نرم افزاری است که با سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان و یا بهره‌برداری محقق می‌شود.

کد خبر 420501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.