اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، همگام با سایر مناطق کلانشهر شهرداری اقدامات زیادی در منطقه ۱۵ انجام شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور نحوه تردد درون شهری دچار تغییراتی شد و محدودیت هایی تحت عنوان طرح فاصله گذاری اجتماعی در کل مناطق به اجرا درآمد.

وی افزود: منطقه ۱۵ شهرداری نیز با توجه به اهمیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، همگام با سایر مناطق اقداماتی را انجام داد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: نصب برچسب و پوسترهای فاصله گذاری اجتماعی در ایستگاه‌های اتوبوس و BRT جهت کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه ها و همچنین کاهش تماس افراد با یکدیگر و عدم سرایت ویروس به مسافران از جمله اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی از ضد عفونی تجهیزات ترافیکی در سطح منطقه ۱۵ شامل تابلوهای ترافیکی، نرده ها، بولاردها و جداکننده ها، پل ها و گذرگاه های عابر پیاده، ایستگاه های اتوبوس و BRT و ... خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات ممنوعیت ورود افراد غیر بومی در ورودی شرق اصفهان با همکاری پلیس راهور و شهرداری منطقه ۱۵، جهت جلوگیری از شیوع انتقال ویروس کرونا در ایام تعطیلات نوروز بوده است.

قاسمی گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باعث کاهش ازدحام و افزایش کیفیت انجام کار، کاهش تماس توسط ارباب رجوعان و رعایت مسائل بهداشتی به صورت جدی در محل ساختمان شهرداری به جهت عدم سرایت ویروس به کارکنان و سایر افراد شده است.

وی از ساخت و نصب دو سرپناه طرح جدید در دو ایستگاه اتوبوس منطقه ۱۵ خبر داد و افزود: طبق اصول شهری، احداث ایستگاه های اتوبوس باید به عنوان امن‌ترین نقطه برای تردد افراد در نظر گرفته شود و کمترین ریسک را با توجه به حجم انبوه مسافرانی که روزانه از اتوبوس های درون شهری استفاده می کنند، برای آنها به همراه داشته باشد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: احداث ایستگاه‌های اتوبوس شهری با کیفیت در فواصل مشخص بین شهری، می‌تواند میزان استفاده شهروندان از اتوبوس را افزایش دهد، از این رو احداث ایستگاه اتوبوس شهری یکی از المان‌های مهم و تاثیر گذار مبلمان شهری در پروژه‌های ترافیکی و زیبایی چهره شهر است.

وی با بیان اینکه انجام برنامه‌ریزی مناسب جهت حمل و نقل همگانی در طرح جامع توسعه شهری دارای جایگاه ویژه‌ای است که این جایگاه به لحاظ بهره‌وری بهینه از امکانات موجود و پوشش مناسب تقاضای فعلی حاصل شده است، تصریح کرد: این سیستم، علاوه بر افزایش ظرفیت عملکردی معابر شهری، نوعی ساختار یکپارچه و منظم در رفت و آمدهای روازنه ایجاد می‌کند که سیاست تقویت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی از تدابیر ارزنده مدیران شهری جهت بهینه‌سازی این سیستم به منظور خدمات‌رسانی ایمن، مستمر، ارزان، سریع و مطلوب به متقاضیان سفرهای درون شهری به شمار می‌رود.

قاسمی اظهار کرد: در همین راستا و باتوجه به درخواست‌های مردمی و نیازسنجی های صورت گرفته از سطح منطقه و به منظور احترام به حقوق شهروندان، اداره حمل و نقل و ترافیک این منطقه اقدام به نصب دو ایستگاه اتوبوس جدید در خیابان‌های شریعتی و اباذر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال کرده است.

کد خبر 420494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.