توزیع تجهیزات فردی مقابله با کرونا در ملایر

شهردار ملایر گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت کارکنان شهرداری و ارباب رجوع، حدود ۱۶ قلم انواع تجهیزات و وسایل حفاظت فردی با اعتبار ۷۰ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان خریداری شد.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی اظهار کرد: این اقلام شامل انواع دستکش، الکل، انواع ماسک، شیلد صورت، لباس یکبار مصرف و گان است که از زمان شیوع ویروس کرونا نسبت به خرید آنها اقدام شد.

وی افزود: در دو ماه گذشته ۴۵ تیم شهرداری ملایر با چهار دستگاه چهار هزار لیتری و دو هزار لیتری، دو دستگاه خودروی پمپ یکصد لیتری، ۳۵ پمپ ۲۰ لیتری و سه پمپ پنج لیتری روزانه کار ضدعفونی و گندزدای محله‌های مختلف شهر را انجام می‌دهند.

شهردار ملایر اضافه کرد: در این مدت شهر به ۱۷ منطقه تقسیم‌بندی شد و دو نوبت در روز توسط تیم‌های شهرداری، سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و بسیج مردمی ضدعفونی انجام ‌شد.

بابایی ادامه داد: روزانه حداقل ۵۰۰ و حداکثر یک‌هزار و ۳۰۰ لیتر آب ژاول خالص برای ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر استفاده شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت نگهداری و ذخیره‌سازی محلول ضدعفونی در شهرداری به ۳۰ هزار لیتر رسیده است، افزود: از ابتدای برنامه پیشگیری و مقابله با کرونا و برای پشتیبانی تیم‌های عملیاتی، مکان مناسبی برای استقرار مخازن ذخیره‌سازی محلول ضدعفونی پیش‌بینی و ظرفیت ذخیره‌سازی را از صفر به ۳۰ هزار لیتر رساندیم.

شهردار ملایر نصب و راه‌اندازی دستگاه مه‌پاش با ظرفیت تانکر ۱۶ هزار لیتر، بکارگیری دو دستگاه مخزن شوی و دو دستگاه واتر جت و تجهیز یکی از کامیون‌های تانکر با ظرفیت ۱۶ هزار لیتر به مه‌پاش را از دیگر اقدامات برشمرد.

بابایی گفت: روزانه علاوه بر ضدعفونی مبلمان شهری، پارک‌ها و بوستان‌ها، شهر بازی‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مساجد، گرمخانه شهرداری، ساختمان اداری و سازمان‌های وابسته، نقاط پرخطر همچون محوطه بازار سنتی، ادارات و نهادها و معابر سطح شهر نیز شناسایی و روزانه دو مرحله ضدعفونی و گندزدایی انجام شد.

وی یادآور شد: از ابتدای اسفند تاکنون یک تیم ۱۰ نفره از نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای ضدعفونی مستمر مسیرهای سطح شهر تشکیل شد.

شهردار ملایر تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از ابتدای فروردین تمامی پارک‌ها و پوستان‌های ملایر تعطیل شد و جز فعالیت‌های تخصصی فضای سبز، هیچگونه خدماتی در بوستان‌ها ارایه نمی‌شود.

بابایی ادامه داد: با توجه به ابراز تمایل برخی از تشکل‌های مردمی و نیروهای خدوم بسیج و سپاه در پیشگیری و مقابله با کرونا، شهرداری ملایر علاوه بر تامین محلول ضدعفونی و سایر لوازم مورد نیاز، ساختمان سوله چند منظوره بحران و دفتر خدمات شهری را برای پاسخگویی به نیازهای مردم پیشتیبانی گروه‌های جهادی و مردمی تجهیز کردیم.

وی عنوان کرد: همچنین برای آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی شهروندان در پیشگیری و مقابله با کرونا، ۲۲ تخته بنر در خصوص بیماری تنفسی کرونا چاپ و در سطح شهر نصب شد.

شهردار ملایر افزود: علاوه بر این ۴۲ تخت بنر با عنوان‌های مختلف در زمینه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و توصیه‌های بهداشتی و پلیسی در سطح شهر نصب شد.

بابایی ادامه داد: ۴۵ تخته بنر نیز با موضوع پیام‌های بهداشتی و آموزشی پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح شهر نصب و یک‌هزار پوستر در خصوص روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا پاپ و توزیع شد.

وی به تهیه و پخش ۱۱ تیزر حاوی پیام‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق تلویزیون‌های شهری، نصب و توزیع بیش از ۵۰۰ پوستر در شهرداری، واحدهای زیرمجموعه و اتوبوس‌های شهری و درج پیام‌های بهداشتی مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا به عنوان دیگر اقدامات اشاره کرد.

شهردار ملایر اظهار کرد: در این مدت بیش از سه هزار بروشور آموزشی تهیه و بین شهروندان، محله‌های مخلتف، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی توزیع شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 420493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.