خدمات الکترونیک شهرداری/ ارئه خدمات هوشمند در فضایی شفاف

شهردار اصفهان گفت: یکی از قول‌های داده شده به شهروندان هوشمندسازی شهر و شهرداری بوده و خوشبختانه در حال حاضر در زمینه شهرسازی ۳۴ خدمت‌رسانی به صورت الکترونیک در دسترس مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ششم اردیبهشت ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: هفته گذشته شهرداری اصفهان در روز زمین پاک دو جایزه ملی در زمینه مصرف انرژی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: طبق اعلام برگزارکنندگان رویداد این جایزه معتبر ملی، برای نخستین بار یک شهرداری در کشور به چنین عرصه‌ای ورود پیدا کرده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تندیس تدوین فرایند ساخت، بهره‌برداری و ایجاد بستر لازم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه ساختمان‌های سبز در همایش امسال به شهرداری اصفهان اهدا شد، تصریح کرد: شهرداری در زمینه کاهش مصرف انرژی الکتریکی در بخش موتورهای آبرسانی نیز حائز رتبه برتر شد.

وی با تاکید بر اینکه دریافت این رتبه‌های با ارزش پایبندی شهرداری اصفهان به هدف کاهش مصرف انرژی را نشان داد، افزود: در رویداد ساعت زمین سال ۹۷ برای کاستن مصرف انرژی در معابر و اماکن عمومی شهر به شهروندان قولی دادیم که در سال‌های گذشته تحقق آن در قالب نمودارهایی نشان داده شد و البته اهدا این جایزه پایبندی شهرداری به تعهد خود نسبت به زمین و آیندگان را نمایان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: این راه با مشارکت مردم با جدیت ادامه پیدا کند تا شهر و شهرداری بتواند در حوزه‌های مختلف به سمت ارتقای بهره‌وری و چابک‌سازی بیشتر حرکت کند.

نوروزی با تاکید بر تلاش شهرداری در توسعه هوشمندسازی خدمات و ارائه خدمات الکترونیک، گفت: یکی از قول‌های داده شده به شهروندان هوشمندسازی شهر و شهرداری بوده و خوشبختانه در حال حاضر در زمینه شهرسازی ۳۴ خدمت‌رسانی به صورت الکترونیک در دسترس مردم قرار گرفته که ۲۶ خدمت‌رسانی آن در زمینه شهرسازی الکترونیک از جمله گواهی‌های استعلام دفترخانه، بانک‌ها، حفاری، اطلاع از وضعیت ملک در نقشه‌ها و طرح‌های شهری است که در همه مناطق در دسترس شهروندان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هشت خدمت‌رسانی تخصصی نیز شامل مراحل صدور پروانه تا پایان دستور تهیه نقشه، صدور گواهی‌های پایان سفت‌کاری و پایان کار، اعلام میزان در مسیر و موارد دیگر هم اکنون در مناطق شش، هفت و ۱۲ از طریق سایت شهرداری اصفهان به نشانی www.esfahan.ir به صورت پایلوت در اختیار شهروندان قرار گرفته که امیدواریم با استفاده از این امکانات، خدمات هوشمند در فضایی شفاف به شهروندان ارائه شود.

شهردار اصفهان با گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان، گفت: رویداد "شنبه‌های خلاق اصفهان" از هفته گذشته در قالب ارائه ایده‌هایی برای مدیریت شهری در مواجهه با وضعیت کرونایی برگزار شد و شرکت‌های دانش بنیان در آن شرکت کردند که این هفته نیز بر اساس موضوع هفته گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از امروز با نخبگان شهر درباره اینکه برای مقابله با شیوع کرونا چه خلاقیتی بکار ببریم تا وضعیت رو به بهبودی برود، صحبت خواهیم کرد.

نوروزی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان ماه رحمت و میهمانی خدا و ماه نزول قرآن است که امیدواریم طاعات و عبادات مردم در این ماه پر برکت مقبول درگاه الهی قرار گیرد.

وی، درگذشت «دکتر سعید حقیقی» متخصص طب اورژانس که پس از یک هفته مبارزه با بیماری کرونا به جمع شهیدان مدافع سلامت پیوست را به همه شهروندان به ویژه تلاشگران عرصه سلامت تسلیت گفت.

کد خبر 420487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.