کارخانه کمپوست تالش تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌داری می‌رسد

شهردار تالش با بیان اینکه اقدامات زیر ساختی کارخانه کمپوست توسط بخش خصوصی از سرگرفته شده است، گفت: طبق قرارداد پیمانکار این کارخانه باید تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. 

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارخانه کمپوست زباله تالش با سه هکتار وسعت توسط بخش خصوصی در محدوده روستای جوکندان این شهرستان در حال ساخت است.

وی افزود: در حال حاضر سوله‌های این کارخانه به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع احداث شده و دیواره‌گذاری شده و طبق قرارداد و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده ، کارخانه باید تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره‌برداری شود.

شهردار تالش عنوان کرد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور در سال گذشته به این طرح اختصاص یافت که از این مقدار اعتبار در سال‌جاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

غنی‌زاده افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه زباله‌های هفت شهر و سه شهرستان غرب استان گیلان در آن امحا و به کمپوست تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کار تفکیک زباله در شهر تالش انجام نمی‌شود، اما طبق قرارداد BOT پیمانکار به مدت ۲۰ سال اجرای تفکیک زباله از مبدا در شهر تالش را بر عهده دارد و او باید یک سال قبل از بهره‌برداری کارخانه کمپوست، کار تفکیک زباله را در این شهرآغاز کند.

شهردار تالش به تولید روزانه ۸۰ تا یکصد تن زباله در شهر تالش اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون مقدمات آماده‌سازی کارگاه تفکیک زباله در تالش توسط پیمانکار در حال انجام است و به زودی کار تفکیک زباله از مبدا در این شهر اجرا می‌شود.

غنی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر زباله‌های تولیدی شهر تالش در منطقه گردشگری و ساحلی قروق دفن می‌شود و به لحاظ زیست محیطی خوب نیست، اما با راه‌اندازی کارخانه کمپوست، تفکیک زباله از مبدا و تبدیل آن به کود ، وضعیت محیط زیست این منطقه ساماندهی و احیا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 420474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.