لزوم توافق خانواده‌ها بر سر شهریه ایام تعطیلی مهدهای کودک

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به چگونگی توافق در تسویه شهریه مهدهای کودک در ایام تعطیلی، گفت: مهدهای کودک باید از طرف والدین حمایت شوند تا بتوانند همچون گذشته به فعالیت و خدمت‌رسانی خود ادامه دهند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت مهدهای کودک، اظهار کرد: در ایام تعطیلی موقت مهدکودک‌ها، سه گروه مدیران مهد، مربیان آموزشی آنها و خانواده‌هایی که کودکان خود را به مهدکودک سپرده و هزینه نگهداری و آموزش فرزندان را برای ۹ ماه از سال تحصیلی پرداخت کرده بودند، متضرر شدند.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی قراردادی بین والدین و مهدهای کودک منعقد می‌شود، افزود: موارد مربوط به نوع پرداخت‌ها، دریافت‌ها و خدمات‌رسانی به جزئیات در این قرارداد ذکر می‌شود که این قرارداد همچنان به عنوان مرجع حل اختلافات و یا اختلاف نظرهایی است که بین خانواده‌ها و مهدهای کودک بروز می‌کند.

لزوم حمایت والدین از مهدهای کودک

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: باید خانواده‌ها به توافق و تفاهم برسند که چطور از این بحران خارج بشوند تا مهدهای کودک نیز ورشکسته نشوند چون به وجود آنها برای خدمت‌رسانی به کودکان به شدت نیاز داریم چرا که کودکان تنها برای نگهداری به مهدکودک نمی‌روند بلکه آموزش‌های تربیتی را هم در آنجا دریافت می‌کنند که در رشد روانی، عاطفی و شناختی شان کاملا تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده کودکانی که مهدکودک را تجربه کرده‌اند پیشرفت تحصیلی معناداری داشته‌اند، اظهار کرد: بنابراین مهدهای کودک باید از طرف والدین حمایت شوند تا بتوانند همچون گذشته به فعالیت و خدمت‌رسانی خود ادامه دهند.

ناجی با اشاره به چگونگی توافق در تسویه شهریه مهدهای کودک در ایام تعطیلی، گفت: خانواده‌هایی که کودکان پیش دبستانی دو دارند و سال آینده فرزندشان وارد دبستان می‌شود بهتر است به جای شهریه کاملی که پرداخت کردند بابت ماه‌های تعطیلی، از مهدکودک بخواهند آموزش‌های جبرانی حضوری و مجازی داشته باشند تا واحدهای آموزشی بچه‌ها کامل شود و این کودکان با آموزش کامل وارد دبستان شوند.

وی در خصوص کودکان حاضر در دوره پیش دبستانی یک، گفت: آنها می‌توانند با آموزش جبرانی بابت شهریه‌هایی که مهدکودک دریافت کرده در فرصت باقیمانده تابستان از آموزش‌ها بهره‌مند شوند و یا در زمان شروع پیش دبستانی یک در آغاز مهرماه جای پرداخت شهریه پاییز، شهریه بهاری که پرداخت کردند را به جای آن قلمداد کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص کودکان زیر چهارسال، اظهار کرد: این کودکان چون معمولا تمایلی به آموزش جبرانی ندارند اگر باز هم خانواده نیازمند ثبت‌نام کودک خود در سال آینده باشد شهریه‌ای که بهار امسال پرداخت کرده‌اند، برای بخشی از شهریه سال آینده محاسبه می‌شود.

اخراج پرسنل در مهدهای کودک نداشته‌ایم

وی با بیان اینکه خانواده‌ها با مهدهای کودک به توافق برسند و سعی کنند که کمترین تنش را برای عبور از این بحران داشته باشند، خاطرنشان کرد: دولت هم تدابیری از جمله بیمه بیکاری مربیان، تسهیلات بانکی برای مشاغلی که ناشی از کرونا زیان دیدند درنظر گرفته است همچنین پویشی برای تخفیف در اجاره بهای مهدهای کودک اجاره‌ای راه اندازی شد که از مالکان درخواست کردیم یا کلاً شهریه یکی دوماه تعطیلی را ببخشند، یا تخفیف بدهند و یا فرصت بدهند که مهدهای کودک در یک بازه زمانی بهتر بتوانند جبران کنند.

ناجی با تاکید بر اینکه تاکنون در مهدهای کودک استان اخراج پرسنل را نداشتیم، گفت: به دلیل اینکه مهدهای کودک امیدوار هستند از ماه‌های آتی بتوانند شروع به کار کنند یعنی امیدوار به بازگشایی هستند بنابراین اخراجی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اخراج زمانی صورت می‌گیرد که مهدها به اندازه‌ای دچار ورشکستگی شوند که نتوانند از پس تامین هزینه‌ها بربیایند، اظهار کرد: بیمه بیکاری حتی اگر پرسنل اخراج نشده باشند به طور خاص برای شرایط آسیب دیده در نظر گرفته شده است. توصیه می‌کنیم برای سال آینده اگر مهدهای کودک می‌خواهند از امکانات بیمه‌ای به طور احسن بهره‌مند شود سعی کنند قوانین کار را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.

کد خبر 420467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.