تدوین برنامه جامع شهر اصفهان با مشارکت شهروندان

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برنامه جامع شهر اصفهان موجب رشد و توسعه این شهر می‌شود و ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی شهر را بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد بنائیان، اظهار کرد: اصفهان نخستین شهری است که قرارداد برنامه جامع آن با رویکرد جدید توسط این اداره کل منعقد شده است و تدوین این برنامه به بهترین نحو ممکن، نیازمند مشارکت جدی شهروندان است.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه طرح جامع شهری برای شهر اصفهان تهیه شده که آخرین طرح مربوط به اواخر دهه ۶۰ بوده است، گفت: برنامه جامع جدید شهر اصفهان، با رویکردی نوین در سال ۹۷ در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی، در قالب تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری و شورای شهر اصفهان قرار گرفت.  

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اظهار کرد: مهمترین ویژگی این طرح که آن را از طرح‌های قبلی متمایز می‌کند همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط و ذینفعان، با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم است.  

وی با بیان اینکه مشارکت حقی است برای هر شهروند تا بتواند سهمی در مدیریت شهری داشته باشد، گفت: شهروندان می‌توانند با مشارکت در تدوین برنامه جامع شهری، نقش خود را از شهرنشین صرف بودن به شهروند فعال تغییر دهند و مدیران شهری را در راستای انجام هر چه بهتر وظایف و مسئولیت‌ها یاری دهند.

بنائیان در ادامه افزود: نظرات مردم در محله‌های ۲۰۰ گانه شهرداری اصفهان به صورت آنلاین (مجازی) دریافت می‌شود تا به لطف خدا تدوین این برنامه به نحو احسن انجام پذیرد.  

وی تصریح کرد: به نوبه خود از همه شهروندان دعوت می‌کنم از فرصت به دست آمده در قالب برنامه جامع شهر اصفهان، که برای نخستین بار در کشور و این شهر در حال اجرا است استفاده نموده و با مشارکت فعال و موثر خود به رشد و توسعه شهری کمک کنند.

کد خبر 420465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.