غرب استان اصفهان برای تامین داروهای کمیاب مشکل دارد

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان گفت: به دلیل تراکم جمعیت و دوری مسیر تا مرکز استان در مناطق غربی و شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار، بوئین و میاندشت، فریدن، فریدونشهر و چادگان لازم است داروخانه‌ای برای تامین داروهای کمیاب بیماران صعب‌العلاج در این مناطق ایجاد شود.

محمدتقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات درمانی شهرستان خوانسار، اظهار کرد: مهمترین مشکل بیمارستان خوانسار نداشتن تخصص‌های ویژه مانند متخصص اطفال، زنان و داخلی و جراح عمومی به طور مقیم است و تنها در روزهای محدودی از ماه این تخصص‌ها در شهرستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه نبود پزشک در تخصص‌های مذکور در همه روزهای ماه باعث مشکلاتی برای بیماران، اطرافیان و شبکه بهداشت و درمان است، افزود: این روند متاسفانه مشکلات ترددی و حوادث جاده‌ای را به دنبال داشته است که امیدواریم کاهش یابد و ما شاهد حضور پزشک جراح عمومی و اطفال به طور دائم در شهرستان باشیم.

نماینده خوانسار در شورای اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: در مورد تعداد مراکز اورژانس در شهرستان هم قولی مبنی بر بازنگری و افزایش تعداد و چارت سازمانی مراکز اورژانس داده شد که هنوز اتفاق نیفتاده است و وقتی یکی از آنها به مأموریت می‌رود در تماس‌های بعدی شهروندان کسی پاسخگوی آنها نیست.

وی در خصوص لزوم ایجاد یک داروخانه به منظور دستیابی به داروهای کمیاب در غرب استان، تصریح کرد: مناطق غربی استان شامل شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار، بوئین و میاندشت، فریدن، فریدونشهر و چادگان به دلیل تراکم جمعیت و دوری از مرکز استان دارای کمبود برخی داروها هستند و بیماران دارای بیمارهای صعب‌العلاج و نادر برای تأمین داروهای کمیاب مجبور هستند به مرکز استان مراجعه کنند و این مشکلاتی برای آنها و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کند.

اورعی در ادامه، اظهار کرد: در این زمینه تقاضا و پیشنهاد جانمایی و راه‌اندازی داروخانه‌ای در غرب استان با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی را به استاندار محترم ارائه دادیم که امیدواریم در این زمینه مساعدت لازم ب شود.

وی با بیان اینکه در خصوص تأمین مایحتاج بهداشتی شهرستان خیران کمک‌های بسیاری داشتند، افزود: از پرسنل درمانی و البته بهداشتی استان تشکر می‌کنیم چرا که بهورزان، کارآموزان، کارشناسان بهداشتی و دیگر فعالان این عرصه در این زمینه تلاش خوبی داشتند و امیدواریم مسئولان محلی و استانی به نوبه خود از این خدمتگزاران تقدیر کنند.

کد خبر 420463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.