آتش‌بازی عضو شورا در صحن علنی

اظهار نظرات اعضا و حواشی جلسات علنی شورای چند شهر، مهم‌ترین اتفاقات و حواشی پیرامون پارلمان شهری در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه علنی شورای شهر سبزوار در هفته جاری به علت اعتراض برخی از اعضا به متمم بودجه ۹۸ شهرداری با حواشی همراه بود.

در این جلسه که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام شورا پخش می‌شد، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، در اعتراض به متمم بودجه ۹۸ شهرداری، اقدام به آتش زدن این لایحه کرد.

مسعود پسندیده در این جلسه مدعی شد که "بسمه تعالی" ابتدای لایحه را درآورده و مابقی لایحه متمم بودجه ۹۸ شهرداری سبزوار سزاوار آتش زدن است؛ اتفاقی که پیش از اتفاق افتادن، توسط نایب رئیس شورای شهر از آن جلوگیری به عمل آمد.

پسندیده دلیل اقدام خود را عدم انطباق متمم بودجه با اصل بودجه پیشنهادی اعلام کرد.

تهران؛ جنجال ادامه‌دار شورایی‌ها بر سر آمار کرونا

اعضای شورای شهر تهران بعد از آغاز به‌کار خود در سال جاری، مواضع تندی را علیه وزارت بهداشت بر سر تعداد مبتلایان و فوتی‌های مربوط به کرونا درپیش گرفته‌اند.

این مواضع در حساب‌های شخصی شبکه‌های اجتماعی و جلسات علنی شورا منعکس شد و با حمایت محسن هاشمی رئیس شورا از سایر اعضایی که نسبت به این موضوع معترض بودند، علنی‌تر ادامه پیدا کرد. هاشمی در جلسه هفته جاری شورا گفت: آمار ابتلا و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است.

همین اظهار نظرات باعث واکنش علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت شد و او با انتشار تصاویری در حساب توئیتری خود نوشت: شورای شهری که از ۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین (یعنی روزهای اوج مقابله با کرونا) تنها به یک جلسه مجازی اکتفا کرده، در واکنش به لغو اجرای طرح ترافیک تهران گفته است: "وزارت بهداشت نباید برای طرح ترافیک تصمیم‌گیری کند!" البته این یک نمونه از سنگ‌اندازی‌ها برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی است.

علاوه بر آنکه کیانوش جهانپور همچنان در مصاحبه‌های خود به اعضای شورای شهر می‌تازد، علاء الدین بروجردی، یکی از نمایندگان مجلس نیز به صف منتقدان شورای شهر در این خصوص اضافه شده است.

او در انتقاد از سخنان اعضای شورای شهر گفت: آقای حق‌شناس عضو شورای شهر تهران اعلام کرده که وزارت بهداشت هر روز آمارسازی کرده و با جان مردم بازی می کند. همچنین خانم صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران اعلام کرده که آمار کرونایی های فوت شده بسیار بیشتر از آمار رسمی است. اینگونه اظهارات غیرمسئولانه در کشوری که همه با حساسیت تحولات را دنبال می‌کنند اشتباه است، در شرایط کنونی بهیاران، پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا فعال بوده و تلفات می دهند و قطعا شورای شهر تهران باید این مسئله را جبران کند.

یزد؛ جلسه نیمه تمام شورا به دلیل سخنان رئیس

محمد رضا حدادزاده دادستان یزد در نامه‌ای به شهردار یزد انتصاب یکی از معاونین شهردار را دارای مشکلات قانونی اعلام کرد. او در بخشی از نامه خود به عزیزی نوشت: "از آنجا که سازمان بازرسی استان یزد طی پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد با نهادهای مربوطه اشکالات قانونی مربوط به انتصاب آقای فرهمند به عنوان معاون شهرسازی و معماری را گوشزد کرده و در جریان موضوع قرار دارید از طرفی نظر نهاد نظارتی مربوطه پیرامون استعلام حراستی نیز وجود ندارد لذا مقتضی است از هرگونه تصمیم خلاف قانون منتهی به انتصاب نامبرده خودداری فرمایید."

ارسال این نامه باعث اعتراض غلامعلی سفید رئیس شورای این شهر و واکنش او در جلسه علنی شورا شد.

سفید در این جلسه گفت: اگر افراد سلایق خود را در پیگیری‌های اداری منظور کنند، هیچ وقت آنطور که باید قادر به خدمت‌رسانی نخواهند بود؛ به نظر من بررسی جدی و مستمر مغایرت مالی موجود در شهرداری یزد خیلی مهمتر از رعایت نشدن دستورالعمل استخدامی و به‌کارگیری نیروی متخصص برای توسعه مدیریت شهری است.

آنگونه که رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند سفید پس از بیان مطالبی در ارتباط با برخورد با این مدیر شهرداری و انتقاد از اقداماتی که منجر به استعفای این مدیر شده بود، در ادامه سخنانش، درباره یکی از ائمه جمعه استان یزد نیز سخن گفته بود.

پس از این سخنان، محسن ابوترابی یکی از اعضای شورای شهر به رئیس شورا اعتراض کرد و گفته‌های سفید را اهانت به علمای شهر دانست و جلسه را ترک کرد.

پس از ابوترابی، مرتضی شایق دیگر عضو شورای شهر یزد نیز جلسه را ترک کرد تا با خروج این دو عضو، جلسه از رسمیت بیفتد.

آبادان؛ در انتظار حکم شهردار

پس از آنکه حسین حمیدپور شهردار آبادان در آذرماه ۹۸ از سوی اعضای شورای شهر استیضاح و برکنار شد، محمودرضا شیرازی در اسفندماه همان سال با شش رای موافق اعضای شورا، به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

آبادان درحالی در انتظار شهردار است که به گفته عضو شورای شهر آبادان، استعلام‌های لازم برای بررسی صلاحیت شهردار آبادان اخذ و حکم وی برای امضا به وزارت کشور ارجاع شده تا شهردار جدید در چند روز آینده معارفه شود.

شیرازی پیش از این نیز از دی‌ماه ۸۹ تا خرداد ۹۵ مسئولیت شهرداری آبادان را برعهده داشت.

کوتاه از شورا:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، شورای اسلامی شهر و بخش شهر را در چارچوب ابلاغیه وزیر کشور مجاز به تأمین هزینه‌های شهر و روستا از محل وضع عوارض کردند.

در جلسه شورای شهر قم از خانواده سه نفر از شهدای مدافع سلامت و ۹ نفر از کادر بهداشت و درمان تجلیل شد.

حسن خلیل‌آبادی رئیس شورای شهرستان ری: یکی از معضلات اساسی شهرستان ری پسماندهای مختلفی است که در حریم شهرها و روستاها رها می‌شود، لذا حفاظت محیط زیست باید با اختصاص گشت‌های مشترک این امور را مدیریت کند اما در حال حاضر هیچ‌گونه اراده‌ای برای پیشگیری از تخلیه پسماند در حاشیه جاده‌های شهرستان ری وجود ندارد.

مهدی عبدالرزاقی نایب رئیس شورای شهر قزوین: مرکز دفن بهداشتی پسماند محمدآباد بدون مصوبه شورا به سازمان همیاری‌ها واگذار شده است؛ این مرکز توسط شهرداری احداث شد و تمامی هزینه ها نیز برعهده شهرداری قزوین بود درحالی که سایر شهرداری هایی که زباله های خود را به این مکان منتقل می کردند، باید هزینه می پرداختند که عملا این موضوع محقق نشد.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران: ۷۰ هزار پرونده راکد در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که باید تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز توافق‌هایی صورت گیرد. از عمر برخی پرونده‌ها سال‌ها می‌گذرد و البته حدود ۶۰ درصد آن نیز مربوط به پروژه‌های ریزدانه و خلاف‌های بسیار جزیی است، درواقع هزینه برطرف کردن تخلف از هزینه خود خلاف بیشتر است و نکته مهمتر اینکه رضایت مردم را به دنبال دارد.

محرم احمدزاده، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز: فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ های معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز در حوزه مقابله با بحران کرونا و ضد عفونی شهر و همچنین سازمان سیما منظر و فضای سبزشهرداری تبریز در مدیریت فضای سبز شهر قابل تقدیر است که حتی در این روزهای شیوع ویروس کرونا نیز نسبت به فضای سبز شهر بی‌تفاوت‌ ننشستند و شاهد گلکاری های زیبا در سطح شهر هستیم.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: نزدیک به دو سال پیش قرارداد ۶۳۰ واگن مترو بسته شد و قرار بود دولت پیش پرداخت آن را بدهد. دوسال گذشته و هنوز پیش پرداختی داده نشده است. مناقصه دو سال پیش برگزار شد و یک شرکت چینی در این زمینه برنده شد. پیش قسط این ۶۳۰ واگن به یورو بوده و در پیچ و خم اداری است.

کد خبر 420443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.