ترسی که کرونا به جان فوتبال اسپانیا انداخت

مراجع قانونی در اسپانیا در تلاشند تا دستورالعمل مشخصی برای از سرگیری تمرینات برای برگزاری رقابت های داخلی ارائه دهند، اما چالش های زیادی بر سر راه آنها وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، بر اساس برنامه ریزی های در حال انجام در کشور اسپانیا، دور از انتظار نیست که تیم ها در آینده ای نزدیک به تمرینات خود بازگردند. مراجع قانونی در اسپانیا پیشنهاد کرده اند که اعضای اصلی و کلیدی باشگاه ها در تاریخ 28 آوریل تست کرونا بدهند و پس از مشخص شدن نتایج آن، قادر باشند به تمرینات بازگردند.

خاویر تاباس، رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا شرایط سختی را تجربه می کند و باید تصمیمات مهمی بگیرد تا در کنار بازگشایی مجدد رقابت های فوتبال داخلی کشورش، احتمال ابتلای هریک از اعضاء تیم ها به کروناویروس را به صفر برساند. در حال حاضر با توجه به نبود هیچ گونه واکسن مشخص برای مقابله با کرونا، همیشه حتی با احتمالی بسیار کم، ممکن است افراد آلوده شوند و این ویروس را به بدن سایرین نیز منتقل کنند. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از باشگاه های اسپانیایی در رابطه با شروع مجدد رقابت ها دچار تردید شوند.

مسئله مهم در رابطه با بازگشایی تمرینات باشگاه ها این است که حضور در تمرینات فقط مختص به بازیکنان و مربیان نخواهد بود. همواره افراد دیگری از جمله آشپزها، باغبان ها، مسئولین امنیتی و پزشکان نیز باید در کنار تیم ها حضور داشته باشند. در هر صورت، اگر تیمی بخواهد تمرینات را از سر بگیرد، شاید جمعیتی بالغ بر 60 نفر بغیر از اعضاء اصلی لازم است تا کار خود را شروع و در کنار تیم خدمت رسانی کنند.

البته همه چیز به توجیهات بهداشتی محدود نمی شود و مسائل اقتصادی نیز نقش مهمی در این میان ایفا می کنند. برگزاری تست روزانه کرونا آن هم برای جمعیت بالا کار کم هزینه ای نیست. با وجود این که بسیاری خواهان از سرگیری رقابت ها هستند، ولی یکی از مسائل مهمی که باید پاسخ درستی به آن داده شود این است که در صورت انجام تست های روزانه و ابتلای یکی از افراد به کرونا، تیم ها دوباره با چه فرایندی مواجه خواهند شد و در آن صورت چه تصمیماتی باید لحاظ شود. حتی اگر رقابت ها دوباره آغاز و بازی ها انجام شوند، اگر یکی از بازیکنان تیم ها پس از طی شدن چند مسابقه به کرونا مبتلا شد، مجدداً شرایط حساسی به وجود می آید و باید تصمیمات خاصی اتخاذ شود.

برنامه های تدارکاتی و سفر به شهر های مختلف نیز مسئله دیگری است که از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه بازی ها به هر حال باید در ورزشگاه های مختلف برگزار شوند و دستورالعمل مشخصی برای سفر کردن به شهرهای مختلف هنوز ارائه نشده است.

کد خبر 420442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.