روزه داری ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: دهان خشک یا تر در مقابل ویروس کرونا چاره ساز نیست و باید با رفتار احتیاطی، موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش ایمنا علیرضا مرندی،  در گفتگوی شبکه خبر، افزود: آب می‌تواند ویروس را به معده انتقال دهد، اما نمی‌تواند جلوی ویروس را بگیرد. در ایام روزه، مردم می‌توانند آب به دهان بگیرند و بعد از تر کردن دهان، به بیرون انتقال دهند.

وی ادامه داد: مطالعات گذشته و اخیر نشان می‌دهد که روزه داری ایمنی بدن را کم نمی‌کند، بلکه بر عکس ایمنی بدن را بیشتر می‌کند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی اظهار داشت: خلاصه روزه مشکل آفرین نیست. بهترین رفتار این است که انسان وزن کم کند و کاهش وزن در روزه گرفتن باعث خروج سموم از بدن می‌شود.

مرندی گفت: روزه فضولات و چربی‌های بدن را کم می‌کند و تأثیری در ضعیف شدن عضلات ندارد همچنین سبزی، میوه و آب در افطار و سحر بیشتر مصرف شود.

وی افزود: ضرر و زیان عمدی گناه است و در ایام ماه رمضان هم باید بیشتر احتیاط شود تا ما ناقل بیماری نشویم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت:افرادی که مبتلا به کرونا بودند و این بیماری مشکلی جدی برای آنها نداشته است می‌توانند روزه بگیرند.

مرندی گفت: البته در برخی موارد شدید بیماری، گرفتن روزه با مشورت پزشک باشد. ضمن اینکه روزه داری واجب است، اما اگر خطر داشته باشد، واجب نیست و حتی ضرر عمدی به بدن گناه هم هست.

منبع: مهر

کد خبر 420440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.